13. januar 2015 – Dakar 2015 – 9. etapa: Iquique – Calama (539 km)
Vračanje proti vzhodni strani južnoameriške celine se je začelo s 50-kilometrskim prečkanjem puščave, nadaljevalo pa zopet s kamnito podlago in zaplatami drobnega peska. Stanovnik je po težavah z dovodom goriva etapo zaključil na 30. mestu. V skupnem seštevku štiri etape pred ciljem zaseda 27. mesto. Po včerajšnjem črnem dnevu za ekipo Honda HRC sta danes prvi dve mesti zasedla Rodrigues in Goncalves pred Como, ki s KTM-om ostaja v vodstvu s petimi minutami in pol prednosti pred Goncalvesom.
Po zlovešči maratonski etapi iz bolivijskega Uyunija do mesta Iquique v Čilu, ki je v razredu motociklistov terjala kar 15 odstopov, je bila danes na sporedu zadnja letošnja etapa v puščavi Atacama. Dirkaških kilometrov v ogromnih sipinah je bilo približno petdeset, nato pa je sledil letošnjim udeležencev dobro znana vrsta terena – kamenje, skale in droben pesek. Po včerajšnji uvrstitvi na vrhunsko 22. mesto je Miran Stanovnik danes zaključil kot 27. najhitrejši med triindevetdesetimi, kolikor jih je zjutraj krenilo na deveto etapo.
Stanovnik: »Etapa se je začela s petdesetimi kilometri lepih sipin, ki so zahtevale polno pozornost pri spremljanju navigacijske naprave, nato pa je sledil trd in kamnit teren s predeli feš feša. Po prevoženih 150 kilometrih, ko sem moral iz zadnje preklopiti na prednjo posodo za gorivo, mi je ugasnil motor. Približno pol ure sem se ukvarjal s tehniko, nakar sem gorivo vlil direktno skozi komoro zračnega filtra in motor je spet stekel. Preostali del etape sem vozil na vso moč in ujel nekaj tekmovalcev, a čutim, da sem porabil preveč moči. Vseeno sem vesel, da se je razpletlo brez večjega zaostanka ali celo odstopa. Do jutri, ko nas čaka še druga maratonska preizkušnja, se bo treba fizično in psihično pripraviti na najhujše. Tukaj v Calami so razmere sila neprijazne. Vetrovno je, povsod nosi droben pesek.«
Po tem, ko so v Hondinem taboru mehaniki do jutra pripravljali dirkalnike, sta njuna voznika Helder Rodrigues in Paolo Goncalves osvojila prvi dve mesti na današnji etapi. Rodrigues je tretjeuvrščenega Marca Como (KTM), kateri je zjutraj v gosti megli storil manjšo navigacijsko napako, ugnal za kar sedem minut in pol, medtem ko je bojeviti Goncalvesu skupni zaostanek za Como uspelo zmanjšati na pet minut in osemindvajset sekund.
V taborih je sicer slišati glasne pripombe na razmere na drugem delu maratonske etape. Na vprašanje o smiselnosti dirkanja preko slanega jezera je Stanovnik dejal: »Včerajšnja etapa je na tehniki pustila posledice. V vseh šotorih, tudi v naši ekipi, so mehaniki do jutra prali, podmazovali in menjavali določene dele na motociklih. Zlasti jo je skupila električna napeljava. Kdor se je včeraj odločil, da nas pošlje preko slanega jezera, je na svoja pleča prenesel veliko odgovornost, saj je vsem naredil veliko škodo. Motocikli v lasti dirkačev, ki so odstopili, so dobri le še za na smetišče, saj jih niso takoj sprali s sladko vodo. Sol je dirkalnike dobesedno požrla.« Bo treba menjati agregat? »To se bo odločil vsak sam, a jaz zaenkrat ne vidim potrebe. Motor dobro dela in ne kuri olja, kar bi bil znak za preveliko obrabo.«
Jutri se za motoriste začne še druga in s tem zadnja maratonska etapa. Na skupno 1.503 kilometrih bo spet prišla do izraza vzdržljivost človeka in tehnike.
Video: 9. etapa
Stage 9 - Car/Bike - Stage Summary - (Iquique... by Dakar
Vračanje proti vzhodni strani južnoameriške celine se je začelo s 50-kilometrskim prečkanjem puščave, nadaljevalo pa zopet s kamnito podlago in zaplatami drobnega peska. Stanovnik je po težavah z dovodom goriva etapo zaključil na 30. mestu. V skupnem seštevku štiri etape pred ciljem zaseda 27. mesto. Po včerajšnjem črnem dnevu za ekipo Honda HRC sta danes prvi dve mesti zasedla Rodrigues in Goncalves pred Como, ki s KTM-om ostaja v vodstvu s petimi minutami in pol prednosti pred Goncalvesom.
Po zlovešči maratonski etapi iz bolivijskega Uyunija do mesta Iquique v Čilu, ki je v razredu motociklistov terjala kar 15 odstopov, je bila danes na sporedu zadnja letošnja etapa v puščavi Atacama. Dirkaških kilometrov v ogromnih sipinah je bilo približno petdeset, nato pa je sledil letošnjim udeležencev dobro znana vrsta terena – kamenje, skale in droben pesek. Po včerajšnji uvrstitvi na vrhunsko 22. mesto je Miran Stanovnik danes zaključil kot 27. najhitrejši med triindevetdesetimi, kolikor jih je zjutraj krenilo na deveto etapo.
Stanovnik: »Etapa se je začela s petdesetimi kilometri lepih sipin, ki so zahtevale polno pozornost pri spremljanju navigacijske naprave, nato pa je sledil trd in kamnit teren s predeli feš feša. Po prevoženih 150 kilometrih, ko sem moral iz zadnje preklopiti na prednjo posodo za gorivo, mi je ugasnil motor. Približno pol ure sem se ukvarjal s tehniko, nakar sem gorivo vlil direktno skozi komoro zračnega filtra in motor je spet stekel. Preostali del etape sem vozil na vso moč in ujel nekaj tekmovalcev, a čutim, da sem porabil preveč moči. Vseeno sem vesel, da se je razpletlo brez večjega zaostanka ali celo odstopa. Do jutri, ko nas čaka še druga maratonska preizkušnja, se bo treba fizično in psihično pripraviti na najhujše. Tukaj v Calami so razmere sila neprijazne. Vetrovno je, povsod nosi droben pesek.«
Po tem, ko so v Hondinem taboru mehaniki do jutra pripravljali dirkalnike, sta njuna voznika Helder Rodrigues in Paolo Goncalves osvojila prvi dve mesti na današnji etapi. Rodrigues je tretjeuvrščenega Marca Como (KTM), kateri je zjutraj v gosti megli storil manjšo navigacijsko napako, ugnal za kar sedem minut in pol, medtem ko je bojeviti Goncalvesu skupni zaostanek za Como uspelo zmanjšati na pet minut in osemindvajset sekund.
V taborih je sicer slišati glasne pripombe na razmere na drugem delu maratonske etape. Na vprašanje o smiselnosti dirkanja preko slanega jezera je Stanovnik dejal: »Včerajšnja etapa je na tehniki pustila posledice. V vseh šotorih, tudi v naši ekipi, so mehaniki do jutra prali, podmazovali in menjavali določene dele na motociklih. Zlasti jo je skupila električna napeljava. Kdor se je včeraj odločil, da nas pošlje preko slanega jezera, je na svoja pleča prenesel veliko odgovornost, saj je vsem naredil veliko škodo. Motocikli v lasti dirkačev, ki so odstopili, so dobri le še za na smetišče, saj jih niso takoj sprali s sladko vodo. Sol je dirkalnike dobesedno požrla.« Bo treba menjati agregat? »To se bo odločil vsak sam, a jaz zaenkrat ne vidim potrebe. Motor dobro dela in ne kuri olja, kar bi bil znak za preveliko obrabo.«
Jutri se za motoriste začne še druga in s tem zadnja maratonska etapa. Na skupno 1.503 kilometrih bo spet prišla do izraza vzdržljivost človeka in tehnike.
Video: 9. etapa
Stage 9 - Car/Bike - Stage Summary - (Iquique... by Dakar