Dakar 2012

Hvala za podporo!

Objavljeno : 17.01.2012 21:04:03
Dragi prijatelji! Dakar 2012 je za nami vsemi. Tudi vi si boste verjetno malo oddahnili od vseh aktivnosti.

Letošnji Dakar je postregel s kar nekaj spremembami, ki smo jih že omenjali. Mislim pa, da še nismo veliko omenjali, da je dirka letos potekala z malo spremenjenim karakterjem. Glede na podlago po kateri smo pretežno dirkali in glede na to, da navigacija skoraj ni bila več sestavni del dirkanja, je od Rally-Raid-a ostal le še Rally.

Kot bi se organizator bal, da bi preveč tekmovalcev tavalo po brezpotjih in kot bi jim kdo prepovedal uporabo prelepih in tudi zahtevnih sipin v Atacami in tudi kasneje. Proga je bila trasirana sicer po izredno lepih področjih dežel kjer smo potovali, vendar je za ohranitev duha dirke nekaj manjkalo.

Prav zanimivo bi bilo videti reakcije tekmovalcev, ki še nikoli niso okusili Afrike, če bi se drugo leto dirka dogajala na standardni trasi. Seveda tega ni pričakovati niti v sanjah …

Letos je bilo opaziti pravi naval izredno dobrih motoristov, ki imajo vrhunske rezultate na dirkah svetovnega pokala v enduru, na dirki Streha Afrike, Red Bullovih in podobnih ekstremnih dirkah. To je dalo še poseben pečat dirki in verjamem, da bo v prihodnje tega še več, saj je eden od ciljev organizatorja v mrtvi sezoni privabiti še več dobrih tekmovalcev.

Sam se vam moram z vsem spoštovanjem zahvaliti za vašo potrpežljivost in dobronamernost, saj sem v vsakem trenutku vedel, da ste z mano v mislih, čeprav geografsko tako daleč. Ta občutek ustvarja pri srcu posebno toploto veste. Posebna pohvala tudi tistim, ki ste dirkanje spremljali še bolj natančno in realno ugotavljali kdaj sem dvigoval in spuščal ritem dirkanja in tudi da so moji zaostanki za zmagovalci vedno manjši.

Tudi, da sem dirkal v družbi svetovnih zvezd in bil dostikrat od njih tudi hitrejši, ste ugotovili in mi to tudi sporočali po elektronski pošti organizatorja. Veste, tudi na vaši strani je to velik napredek v primerjavi s prejšnjimi leti, kar me pomirja in mi daje še večjo motivacijo za prihodnje dirke, saj postajate nekateri že pravi poznavalci razmer, od katerih tudi sam zvem kaj novega.

O moji poškodbi in dogodivščinah na dirki le toliko, da se zavedam, da je tudi to del igre z imenom Dakar. Rehabilitacija poteka po načrtih zdravnikov KC Ljubljana. Optimistično. Obvezno gre moja velika zahvala tudi osebju KC v Ljubljani na čelu z doktorjema Matejem Cimermanom in Anžetom Kristanom. Prizanesljivo obravnavajo moj šport in posledice le tega strokovno sanirajo. Vsa čast.

Posebna zahvala tudi Gaserjevim in Puntarjevim v Argentini, ki skrbijo za logistiko ob mojem prihodu do začetka dirke in so leto celo spremenili celo načrt dopustovanja, da so mi lahko pomagali po svojih močeh. Adrian je, kot veste, pravi predstavnik za stike z javnostjo.

Na koncu in ne nazadnje še iskrena hvala vsem, ki vam pravimo sponzorji vendar ste zame veliko več kot to in brez vas mojega dirkanja ne bi bilo, čeprav nekateri še vedno zmotno mislijo, da me financira država. Mi pa država omogoča, da sem pod splošnimi pogoji zaposlen v Slovenski vojski, za kar pa sem hvaležen in hkrati tudi ponosen, da lahko služim domovini tudi po tej plati.

Že nekaj časa mi po glavi kroži ideja, da bi v dobrodelne namene organiziral prodajo, licitacijo ali kako drugo aktivnost v smislu prodaje moje rabljene dirkalne opreme. Izkupiček bi namenil otrokom, ki so prezgodaj rojeni ali nekomu, ki je pomoči res potreben. Vesel bom vsakega vašega namiga ali pomoči pri tej aktivnosti.

Lepo vas pozdravljam in vam z vsem spoštovanjem želim vse dobro!

Miran Stanovnik


foto: Maindru

Intervju po prihodu v Slovenijo

Objavljeno : 13.01.2012 18:39:24
Na začudenje prisotnih novinarjev in prijateljev je Miran Stanovnik skozi vrata brniškega letališča prišel na lastnih nogah brez pomoči bergel. Dobro razpoložen je odgovoril na nekaj vprašanj o letošnjem Dakarju, o vedenju tekmovalcev in o Dakarju 2013.

Kako bi komentiral letošnji Dakar, je bil drugačen od lanskega in prejšnjih?
Teh deset etap, kolikor sem jih pač videl, si lahko v 85 odstotkih prevozil brez navigacije. Bolj kot pravi reli smo vozili motokros, enduro, baja in nekaj tudi triala, odvisno od terena. Navigacijsko zahtevnih sipinskih etap skoraj ni bilo. Moja ocena je, da to ni najbolje za razvoj tega športa, saj se dirka prehitro odvija in postaja preveč nevarna. Veliko tekmovalcev pri tej hitrosti ne spremlja več nevarnosti, označenih na potnih knjigah. Take etape so voda na mlin tekmovalcem, ki navigacije ne obvladajo, so pa izredno hitri vozniki. Tako organizator privabi večji krog zelo hitrih dirkačev.

Kako so poskrbeli zate po nesreči?
Izredno dobro. Ne vem ali morda zato, ker že toliko časa vozim in se zelo dobro poznamo, ampak šef zdravniške službe je obljubil, da bodo zame poskrbeli po svojih najboljših močeh in tudi so. Verjamem, da za vsakogar dobro poskrbijo. Petnajst minut zatem, ko sem vklopil klic v sili, je že priletel helikopter in odpeljali so me najprej v tabor v Arico, nato na letališče v Čile, od tam pa sem v luksuznem razredu letel v Pariz in nato na Brnik.

Kaj pa dirkalni motocikel?
Poškodovane ali pokvarjene motocikle pobere tako imenovana 'metla' – to je tovornjak, ki se prav v ta namen vozi za dirkači. Moj KTM ni tako hudo poškodovan, da bi bil neuporaben. Doma ga bomo razdrli v prafaktorje in pregledali, kaj je potrebno zamenjati. Poškodovano je krmilo, nekaj plastike, komora zračnega filtra in navigacijske naprave. Okvir, motor in izpušni sistem so ostali celi, mislim da tudi kolesa in vzmetenje niso poškodovani.

Videli smo dva posnetka, ki sta precej razburila javnost. Despres v blatni pasti ni vrnil usluge Goncalvesu, Peterhansel pa je v reki zbil motorista. Se dirkači preveč ženejo za rezultatom?
Dakar je zagotovo začel izgubljati na tistem duhu, ki ga je imel v Afriki. V Južni Ameriki se vsi počutijo močne, ker smo neprestano blizu civilizacije. V Afriki smo bili sredi ogromnih puščav enaki med enakimi in se med seboj vedli veliko bolj kolegialno. Peterhansel in Despres ne bi smela tako reagirati. Če bi bila za dirko neka druga organizacija, bi bila mogoče kaznovana celo z izključitvijo, a ker je organizator iz Francije in sta oba omenjena dirkača Francoza, se verjetno ne bo zgodilo nič. Posebno poteza Peterhansla je bila res nešportna. Počakati bi moral na bregu, da bo prehod prost. Ampak ker je on devetkratni zmagovalec Dakarja in je v igri precej velik denar, kazni ne bo.

Kaj je s tvojo nogo?
Najprej grem do zdravnika in potem bomo videli. Jih že skrbi, da ne bodo ostali brez dela (smeh). Kot ste videli, hodim lahko, voziti pa ne bi mogel. Tudi če bi usposobil motor, bi bilo vztrajanje na dirki nesmiselno.

Je še prekmalu za vprašanje o Dakarju 2013?
Najprej moramo končati tega, tako materialno kot tudi drugače, ampak s svoje strani dirke ne vidim pod vprašajem. Eno leto bom sicer starejši, ampak tudi eno leto bolj moder. Letos se je pokazalo, da sem treniral zelo dobro, saj fizično res nisem bil izmučen. Upam le, da se mi bo še kdo pridružil in pobral vsaj nekaj izkušenj iz mojih šestnajstih dakarskih let. Potem bi lahko počasi nehal dirkati (smeh).

Dakar 2012: Stanovnik po padcu zapušča dirko

Objavljeno : 12.01.2012 01:03:09
Po padcu pri visoki hitrosti in večurnem trudu, da bi motor zopet spravil v delovanje, so Stanovnika s helikopterjem odpeljali v bolnišnico.

»Etapa je bila sprva spet bolj dolgočasna, šele kasneje na sipinah je postalo zanimivo in navigacijsko zahtevnejše. Tam sem imel dober občutek in sem lepo napredoval. Petdeset kilometrov pred ciljem hitrostne preizkušnje smo vozili po širokem, gladkem in trdem makadamu, kjer smo motocikle priganjali do končne hitrosti preko 150 kilometrov na uro. Naenkrat sem na levi strani zadel v manjšo skalo in grdo padel. Na motociklu sem skrivil krmilo, razbil navigacijske pripomočke in komoro zračnega filtra, mene pa je le malo bolela leva noga. Odpeljal sem naprej in čez nekaj časa ustavil, da bi pritrdil roadbook (potno knjigo), potem pa motor ni več vžgal. Več ur sem ga poizkušal vžgati in preko satelitskega telefona klical mehanika in tovarniško ekipo, a mi niso znali pomagati. Še dobro, da mi motor ni vžgal, saj mi je levo stegno zelo močno oteklo. Nato so me s helikopterjem odpeljali v bolnišnico. Razen strgane mišice na levi nogi je z menoj vse v redu in upam, da čimprej pridem domov,« je svoj 15. reli Dakar zaključil Miran Stanovnik.


Junak današnje etape med motociklisti je 28-letni član ekipe Husqvarna Rallye Team by Speedbrain, Joan Barreda Bort. Po 35 prevoženih kilometrih je pri hitrosti 120 kilometrov na uro s stopalom udaril v skalo, nakar je na prvi kontrolni točki vzel protibolečinske tablete in, kot je izjavil v cilju, nato vozil še hitreje kot prej. Do cilja je prišel minuto in pol pred Marcom Como, ki je danes zmanjšal zaostanek v skupnem seštevku za Desprejem na le 21 sekund. Joanov moštveni kolega Goncalves je bil danes prav tako hiter in v prvem delu dirke celo vodil, nato pa je padel in v cilj prišel na 12. mestu. Helder Rodrigues (Yamaha) si je s četrtim mestom utrdil položaj na tretjem mestu, Juan Pablo Garcia (KTM) pa se je po prevoženih 239 kilometrih ustavil zaradi težav z motorjem.

Med avtomobilisti je dan minil v boju med Gordonom in Peterhanslom. Večkrat sta izmenjala vodstvo, nakar je proti koncu hitrostne preizkušnje šofer Hummerja želel prehiteti Minija, ta pa se mu ni umaknil, zato je Gordon zadel skalo, prebil obe levi gumi in poškodoval podvozje. Proti ekipi Gordon – Campbell je bila včeraj vložena pritožba zaradi tehnične nepravilnosti, na katero se je posadka pritožila in tako lahko nadaljuje z dirko. Če se bo izkazalo, da ima organizator prav, bo Gordon v Hummerju diskvalificiran. Zaradi težav z volanskim mehanizmom se je danes večkrat ustavil in nato kot kaže odstopil eden izmed favoritov letošnjega Dakarja, Poljak Holowczyc v Miniju. Na 10. etapi je zmagal Roma pred Peterhanslom (oba Mini) in De Villerjem (Toyota), v skupnem seštevku pa si sledijo Peterhansel, Roma in Gordon. Slednji po današnjem bližnjem srečanju s Peterhanslom napoveduje še bolj oster boj.

Jutri in pojutrišnjem čakata dirkače etapi, med katerima ne bodo imeli mehanične asistence.





Rezultati

10. etapa: Iquique - Arica
1. Barreda Bort    Husqvarna    04:18:43
2. Coma    KTM    +00:01:32
3. Despres    KTM    +00:03:39
4. Rodrigues    KTM    +00:05:16
5. Viladoms    KTM    +00:08:48
6. Svitko    KTM    +00:09:44
7. Ullevalseter    KTM    +00:10:34
8. Pain    Yamaha    +00:14:41
9. Verhoeven    Sherco    +00:14:59
10. Faria    KTM    +00:15:30


Skupna razvrstitev po 10. etapi
1. Despres    KTM    09:07:39
2. Coma    KTM    +00:00:21
3. Rodrigues    Yamaha    +00:45:56
4. Viladoms    KTM    +01:18:52
5. Svitko    KTM    +01:24:38
6. Farres Guell    KTM    +01:35:21
7. Ullevalseter    KTM    +01:56:22
8. Pain    KTM    +02:08:22
9. Botturi    KTM    +02:15:51
10. Faria    KTM    +02:40:27

9. etapa: Drama v deroči reki

Objavljeno : 11.01.2012 00:09:51
Med prečkanjem narasle reke je Stanovnika skupaj z motociklom odnesla deroča voda. Po dveh urah in pol trajajočem servisnem posegu je z veliko zamudo prišel v cilj na 91. mestu.
Današnja 556-kilometrska etapa bo ostala v spominu vsem slovenskim navijačem, ki so dirko spremljali preko organizatorjeve spletne strani, še bolj pa Miranu Stanovniku. Po dobrem začetku (na 2. kontrolni točki je imel 23. najhitrejši čas) je med šesto in sedmo kontrolno točko med prečkanjem narasle reke zaplaval skupaj z motociklom.



»Tri kilometre pred zaključkom prve hitrostne preizkušnje sem dve uri in pol popravljal in sušil motocikel, saj me je na prehodu čez reko tok odnesel skupaj s KTM-om vred. Motor smo komaj zvlekli ven, nakar je bilo treba razdreti uplinjač, odviti svečko in dvigniti motocikel, da je voda stekla iz izpušnega sistema. Ko sem se odpeljal proti drugemu delu hitrostne preizkušnje, sem zaslišal zvok, ki bi lahko sporočal, da bo motor 'zaribal'. Pogledal sem in ugotovil, da je voda vdrla tudi v sam agregat, saj je bilo olje belo. S pomočjo ljudi v bližini sem dobil in zamenjal olje. To je bilo vse, kar sem lahko naredil. Upal sem, da bo vzdržal do konca brzinca in vozil malenkost počasneje,« je po poznem prihodu v cilj današnje etape komentiral Stanovnik in se kljub vsemu hudemu pošalil, da je bil njegov mehanik Thorsten tako nervozen, da je okrog kamiona skopal pol metrski jarek.


Že deveta od štirinajstih etap še vedno ni zadovoljila dakarskega duha: »Današnja etapa je bila spet bolj kot Dakarju podobna WRC-ju. Ne vem, zakaj nas organizator ne spusti v te prelepe sipine tu naokrog. Vsak dan spimo pod njimi, dotaknemo se jih pa ne. Ali so jim jih prepovedali uporabljati ali kaj.« Povedal nam je tudi, da se v zvezi z včerajšnjo blatno kopeljo ime francoskega dirkača velikokrat omenja skupaj z besedo 'asshole'. Portugalec Goncalves je namreč Despresu pomagal poriniti KTM-a iz luže, Francoz pa te usluge ni vrnil.

Njegov mehanik je med pogovorom že začel z delom: »Ker je bil motor toliko časa pod vodo, bomo zdaj zamenjali agregat. Če sem izgubil dve uri in pol, nima smisla tvegati zaradi petnajstih minut kazenskega pribitka. Danes sem nekemu Nizozemcu, ki mi je pomagal z orodjem, obljubil, da se vidimo v Limi. Ne smem ga razočarati.«

Cyril Despres je danes najhitreje opravil s hitrostno preizkušnjo, a zaradi (ta trenutek še nepojasnjenega) kazenskega pribitka 15 minut etapo končal na 2. mestu 3 minute in 16 sekund za Rodriguesom na Yamahi. Petnajst minutni pribitek so dobili tudi Coma (6.), Barreda Bort (9.), Goncalves (11.) in Ullevalseter (12. mesto). Stanovnik je s skoraj tremi urami zaostanka končal na 91. mestu in zdrsnil na 33. mesto v skupnem seštevku, kjer je zopet povedel Despres, za vrat mu diha Coma, 44 minut za njima pa je za zdaj še nekaznovani Rodrigues.

Deveta etapa je dokončno ustavila bojevitega Katarca v Hummerju. Al-Attiyah je po večkratnih zasilnih postankih ustavil na 174. kilometru in v kamero pokazal jermen alternatorja. Hummer ima tako v ognju le še današnjega zmagovalca Gordona s sovoznikom Campbellom. Mesta od drugega do petega so zasedli vozniki Minijev: Peterhansel, Roma, Holowczyc in Leal dos Santos.

foto: Maindru


Rezultati

9. etapa:  Antofagasta - Iquique
1. Rodrigues    Yamaha    05:16:17
2. Despres    KTM    +00:03:16
3. Svitko    KTM    +00:04:35
4. Viladoms    KTM    +00:05:58
5. Verhoeven    Sherco    +00:07:02
6. Coma    KTM    +00:07:10
7. Farres Guell    KTM    00:07:10
8. Zanol    KTM    05:26:58
9. Barreda Bort    Husqvarna    +00:11:44
10. Pedrero Garcia    KTM    +00:15:24
...
91. Stanovnik    KTM    +02:53:48

Skupna razvrstitev po devetih
1. Despres    KTM    04:45:17
2. Coma    KTM    +00:02:28
3. Rodrigues    Yamaha    +00:44:19
4. Viladoms    KTM    +01:13:43
5. Farres Guell    KTM    +01:18:05
6. Svitko    KTM    +01:18:33
7. Goncalves    Husqvarna    +01:25:57
8. Pedrero Garcia    KTM    +01:37:13
9. Ullevalseter    KTM    +01:49:27
10. Pain    Yamaha    +01:57:20
...
33. Stanovnik    KTM    +06:07:42

8. etapa: Stanovnik napredoval na 21. mesto

Objavljeno : 09.01.2012 22:33:03
V današnji etapi najdaljša hitrostna preizkušnja letošnjega Dakarja. Stanovnik dan končal na 26. mestu in se na lestvici skupne razvrstitve pomaknil na 21. mesto.
Na etapi, ki je sledila po dnevu počitka v Copiapu, so tekmovalci prevozili 722 kilometrov, od tega kar 477-kilometrsko in s tem najdaljšo letošnjo hitrostno preizkušnjo. Ta ni ustregla pričakovanjem izkušenih dirkačev, željnih pravih puščavskih sipin. Miran Stanovnik je po osvojenem 26. mestu na etapi povedal: »Bilo je videti, da bo etapa zelo dolga, v resnici pa se je izkazala za zelo hitro. To je bila ena najhitrejših etap v moji karieri in tudi zelo nevarna, ker smo veliko vozili v prahu tekmovalcev pred nami. Nekega romunskega tekmovalca sem želel prehiteti vsaj desetkrat. Šele ko je padel, sem lahko peljal mimo njega. Le zadnji del je bil tehnično zahtevnejši in ker je etapa tekmovalcem vzela kar nekaj moči, sem nekaj mest pridobil zaradi dobre kondicije. Vseeno mi etapa ni bila pisana na kožo.«



Danes se je ogromno govorilo o težavah Cyrila Despresa v blatni luži, kjer je obtičal približno deset minut in tako Marcu Comi omogočil lažji pohod do 20. etapne zmage v karieri. Stanovnik je komentiral, da je bil sam »eden redkih, ki je prišel do cilja s skoraj čistim motorjem. Treba je gledati daleč naprej in ne le sledi tekmovalcev pred tabo. No, Cyril je mislil da bo šlo, pa pač ni.«

Miran zaenkrat ne ve, koliko tekmovalcev je že menjalo agregate. Pravi, da bo letos imelo taktiziranje velik vpliv na končne rezultate. Med prvimi tridesetimi tekmovalci je po osmih etapah približno štiri ure razlike, kar ob kazenskih pribitkih pomeni, da tekmovalec zaradi menjave motorja pade tudi za pet ali več mest. »Še bo zanimivo, saj se dirka šele preveša v drugo polovico in upam, da nas čaka še kakšna resna peščena etapa. Ne moremo biti zadovoljni z le 20 kilometri peska na dan. V sipinah se agregati bolj pregrevajo in tam bo šele postalo zanimivo,« pravi tekmovalec, željan težjih razmer.


Kot že omenjeno, je današnji dan zaznamovala blatna kopel do včeraj vodilnega Cyrila Despresa, kateremu je v neprevozen teren sledil še Paulo Goncalves s Husqvarno. Po desetih minutah napornega porivanja motociklov sta se zopet pognala v boj, a prednost Marca Come je bila prevelika: v cilj je pripeljal z 9 minutami in 32 sekundami prednosti, tako da zdaj v skupnem seštevku vodi pred Desprejem in Rodriguejem (Yamaha). Žal zaradi poškodbe po sedmi etapi danes ni nastopil zmagovalec uvodne etape, Čilenec Francisco Lopez (Aprilia).

Organizator se je popoldne odločil, da bo dirkačem, ki na blato niso bili opozorjeni (mednje sodijo Coma, Despres, Goncalves, Rodrigues, Farres Guell, Ullevalseter in Casteu), odbil čas. Očitno gre nekomu v nos, da se je francoski tekmovalec nekaj minut namesto z dirkanjem ukvarjal z blatom …

V razredu avtomobilov je sprva kazalo, da se bosta ekipi s Hummerji na hitri etapi odlično obnesla, a Al-Attiyah se je znova soočil s tehničnimi težavami že po prevoženih 17 kilometrih hitrostne preizkušnje. Najhitrejši je bil Roma v zanesljivem Miniju, sledili sta posadki z Gordonom (Hummer) in Holowczycem (Mini) za volanom, za prvo trojico pa sta se uvrstila trenutno
vodilni Peterhansel in pa veliki nesrečnik letošnjega Dakarja, lanskoletni zmagovalec Al-Attiyah v Hummerju.

foto: Maindru

Rezultati

8. etapa: Copiapo - Antofagasta
1. Coma    KTM    05:03:52
2. Faria    KTM    +07:00
3. Rodrigues    Yamaha    +07:10
4. Barreda Bort    Husqvarna    +08:44
5. Svitko    KTM    +09:09
6. Despres    KTM    +09:14
7. Pedrero Garcia    KTM    +10:31
8. Casteu    Yamaha    +12:02
9. Viladoms    KTM    12:35
10. Aubert    KTM    13:50
...
26. Stanovnik    KTM    +38:17

Skupna razvrstitev po osmih etapah
1. Coma    KTM 23:24:18
2. Despres KTM    +00:01:26
3. Rodrigues    Yamaha    +00:49:01
4. Casteu    Yamaha    +01:19:52
5. Goncalves    Husqvarna    +01:12:11
6. Viladoms    KTM    +01:12:27
7. Farres Guell    KTM    +01:15:35
8. Svitko    KTM    01:18:40
9. Pedrero Garcia    KTM    01:26:31
10. Pain    Yamaha    +01:41:53
...
21. Stanovnik    KTM    +03:18:36

7. etapa: Stanovnik odličen na sipinah

Objavljeno : 08.01.2012 00:17:43
Zadnja etapa pred dnevom počitka postregla z najdaljšim specialom do sedaj. Stanovnik v zadnjem delu prek sipin vozil odlično in končal na 28. mestu.
Potem ko je včeraj karavana dirkačev na vzdržljivostnem reliju prečkala Ande pri temperaturi -8°C, so se danes spopadli z vročo puščavo, na katero letno v povprečju pade komaj 12 milimetrov dežja. Za razliko od prejšnjih etap je bil transfer dolg le 154 kilometrov, specialni test pa je bil dolg kar 419 kilometrov, a na razočaranje slovenskega predstavnika je bilo pravih sipin le za vzorec: »Danes smo večinoma dirkali po prašnih in zelo hitrih kolovozih. Nekateri so zadevo vzeli preveč enostavno in končali v jarkih, medtem ko sem sam čakal pesek. Zadnjih 60 ali 70 kilometrov se je končno pokazala Atacama v pravi luči, torej z visokimi sipinami, mehkim peskom in kameljo travo. Lahko rečem, da sem tam glede na svoje zmožnosti vozil res superiorno.«



To je bilo opazno tudi med spremljanjem Miranovega položaja na posameznih kontrolnih točkah: začel je kot šestintrideseti in v prvem delu nazadoval na 44. mesto, nato pa proti koncu etape napredoval vse do končnega 28. mesta. Za dve mesti je prehitel tudi letošnjega debitanta na Dakarju in dvakratnega svetovnega prvaka v enduru, Francoza Johnnyja Auberta: »Z njim sva se srečala dvakrat. Najprej je priletel mimo mene na hitrem makadamu, na sipinah pa lahko rečem, da ni imel za žemlje. Malo šale, ampak res sem vozil hitro. V rezultatih se to morda ne opazi, a vozniki smo po času izenačeni kot še nikoli.«

Na polovici dirke je med 20. in 30. mestom manj kot 45 minut razlike, zato se lahko po menjavi agregatov ogromno spremeni. Prva menjava namreč pomeni kazenski pribitek 15 minut, druga 45 minut, tretja in vse nadaljnje pa že po dve uri. Miran po prihodu v cilj še ni vedel, ali bodo na njegovem KTM-u menjali agregat»Posvetovati se moram z mehaniki iz KTM-a, saj je zadnje tri dni odpovedalo kar nekaj motorjev, tudi oba od moštvenih kolegov in sem zdaj ostal sam. Verjamem, da bo preostala športna sreča ostala meni.«



V ospredju se je poleg Cyrila Despreja in Marca Come tekom dneva zamenjalo kar nekaj tekmovalcev. Tako je bil po prvi kontrolni točki Francisco Lopez z Aprilio drugi, a je zaradi padca v cilj pripeljal dvaindvajseti. Osrednji del dirke sta skoraj tako hitro kot vodilni Coma vozila dva dirkača na Husqvarnah, Joan Barreda Bort in Paulo Goncalves, nakar je Barreda tri minute vozil v napačno smer in namesto na drugem končal na trinajstem mestu. Na 250. kilometru sta Coma in Despres vozila s komaj 300 metri razlike in do cilja pripeljala v razmaku dobrih dveh minut. Od 129 tekmovalcev na startu jih je današnjo etapo do polnoči končalo 113. Na vrhu do večjih sprememb ni prišlo, le Lopez je zaradi padca četrto mesto prepustil Goncalvesu in sam zdrsnil na devetega.

Med avtomobilisti je Al-Attiyah končno uspel odpeljati etapo brez nesreč in tehničnih težav, uspeh Hummerjev pa je z drugim mestom dopolnil ameriški šofer Gordon. V skupnem seštevku še vedno vodi Peterhansel (Mini) pred Holowczycem (Mini) in Gordonom (Hummer); današnji zmagovalec iz Katarja se je povzpel na šesto mesto.

foto: Maindru


Rezultati

7. etapa: Copiapo – Copiapo
1. Coma    KTM    03:51:35
2. Despres    KTM    +00:02:03
3. Goncalves    Husqvarna    +00:02:49
4. Rodrigues    Yamaha    +00:03:46
5. Farres Guell    KTM    +00:06:50
6. Ullevalseter    KTM    +00:08:07
7. Casteu    Yamaha    +00:08:43
8. Faria    KTM    +00:08:48
9. Verhoeven    Sherco    +00:09:24
10. Viladoms    KTM    +00:11:26
...
28. Stanovnik    KTM    +00:37:53

Skupna razvrstitev po sedmih etapah
1. Despres    KTM    18:12:38
2. Coma    KTM    +00:07:48
3. Rodrigues    Yamaha    +00:49:39
4. Goncalves    Husqvarna    +00:55:33
5. Casteu    Yamaha    +01:05:38
6. Viladoms    KTM    +01:07:40
7. Farres Guel    KTM    +01:08:00
8. Svitko    KTM    +01:17:19
9. Lopez    Aprilia    +01:17:20
10. Pedrero Garcia    KTM    +01:23:48
...
23. Stanovnik    KTM    +02:48:07

Karavana dirkačev preko Andov dosegla Čile

Objavljeno : 06.01.2012 23:21:17
Današnja hitrostna preizkušnja v Čilu zaradi dežja in snega odpovedana. Preko 4.700 metrov visokega prelaza San Francisco so udeležence dirke pričakale temperature do - 8°C.
Današnja šesta etapa iz argentinske Fiambale do mesta Copiapo v Čilu naj bi predvidoma vsebovala 394-kilometrski transfer preko Andov in 247 kilometrov dolgo hitrostno preizkušnjo v sipinah puščave Atacama, a so organizatorji že včeraj zvečer zaradi dežja in snega šesto etapo skrajšali le na 'turistično' vožnjo do Copiapa.



»Današnja etapa je bila dolga 650 kilometrov in paziti je bilo treba edino na snežne razmere, saj je ponoči na skoraj pet tisoč metrov visokem San Franciscu snežilo. Oblečeno sem imel dva termo puloverja, dežni kombinezon, podkapo in debele rokavice, tako da mi mraz ni predstavljal velikih težav. V primerjavi s prejšnjimi leti, ko sta me na višini utrujala glavobol in zaspanost, sem letos naravnost užival. Pomagal mi je tudi letošnji izum – na sedež prilepljen napihljiv vzglavnik, s katerim se na dolgih transferjih peljem kot kralj,« je danes izvrstno razpoložen povedal Miran Stanovnik. Start etape kljub odpovedi 'brzinca' poteka s časovnimi razmaki, nakar si vsak tekmovalec izbere svoj ritem. Cesta preko prelaza se začne z zelo lepim asfaltom in dvigne do 4.700 metrov nad morjem, nakar je takoj po prelazu približno 150 kilometrov makadama.

Včeraj zvečer so v taboru našli vzrok za požar na štirih motociklih: dračje! Etapa do Fiambale namreč poteka preko grmičevja, ki se zatakne za ščitnik motorja in nato zaradi vročega agregata vname. Za jutrišnji dan zaradi organizatorjevih težav z logistiko še ne vedno točno, kako bo potekala etapa, a zagotovo jih bo vodila v Atacamo, najbolj suho puščavo na svetu. Miran optimistično pravi: »Pričakujemo 'ta prave' etape in mislim, da se Dakar šele pričenja.«



Zaenkrat še ne ve, ali bodo pojutrišnjem na dan počitka menjali agregat ali ne. V taboru čakajo dirkalni motocikel moštvenega kolega Gaborja Saghermeistra, da bi čimprej ugotovili vzrok okvare in po potrebi ukrepali tudi na črnem KTM-u z logotipi Akrapovičevih škorpijonov. Miran je povedal še to, da se je ob prihodu v mesto zelo razveselil slovenskih zastav in Igorja iz Slovenj Gradca, ki je poročen v Čilu.

Stanje v skupni razvrstitvi je ostalo enako kot včeraj: na vrhu si sledijo Despres, Coma, Rodrigues, Lopez in Goncalves, torej dva KTM-a, Yamaha, Aprilia in Husqvarna. Do včeraj je odstopilo že 49 motociklistov, do tega dvajset v 5. etapi.

foto: Maindru









5. etapa: S peskom pogasil plamen na KTM-u in končal na 34. mestu

Objavljeno : 05.01.2012 21:07:13
Zaradi nalivov skrajšana etapa iz Chilecita do Fiambale je postregla s prvimi velikimi sipinami. Po hitrem tempu na startu in navigaciji brez napak je Stanovnik padel na sipini, kjer se mu je vnel motocikel.
Hitrostno preizkušnjo za motocikliste med Chilecitom in Fiambalo se je organizator iz 265 odločil skrajšati na 186 kilometrov. Vzrok so bila zaradi močnih nalivov poplavljena območja na trasi, a voda še zdaleč ni bila razlog za težave. Dirkače so pričakali vročinado 45 stopinj Celzija, velikanske sipine in skalnato gorovje. Stanovnik je po uspešnem startu (na prvi kontrolni točki je imel 19. najhitrejši čas) v sipinah doživel pravo dramo s padcem in manjšim požarom na motorju. V Fiambalo je pripeljal kot 34. najhitrejši in si v skupnem seštevku utrdil 24. mesto.

»Etapa do Fiambale je pokazala zobe veliko tekmovalcem in tudi meni. Začel sem zelo optimistično in hitro ter po nekaj kilometrih zelo dobre navigacije ujel več tekmovalcev, dokler se ni prednje kolo na vrhu ogromne sipine pogreznilo v mehak pesek. Z motociklom vred sem naredil preval, a to niti ne bi bilo hudo, če se ne bi motor tam nekje blizu uplinjača vnel. V paniki sem ga popolnoma zasul s peskom, da bi zadušil plamen, za katerega nisem bil prepričan, od kje sploh prihaja. Po petih minutah sem bil prepričan, da sem zadevo rešil in nadaljeval z dirko,« je dramatični dogodek na dirki komentiral Miran in se seveda spomnil nesrečne 13. etape na Dakarju 2002, ko je njegov motocikel v celoti pogorel.

»Z nadaljnjo vožnjo nisem zadovoljen, ker se kar nisem mogel sprostiti. Sipinam so sledili skale in kamni mimo stometrskih prepadov. Kot bi motocikel peljal na Grossglockner in se potem spustil v dolino. Po drugi plati pa sem vesel, da sem živ in zdrav, motocikel pa cel. Tudi take etape morajo biti,« je še dodal. Zvečer in po potrebi tudi preko noči bodo v šotoru razstavili motocikel in se prepričali, da bo varno nadaljevati dirko: »V tempu imam še nekaj rezerv, a čakam bolj tekoče etape, ki ne bodo tako zelo nevarne za človeka in motor.«

Oči so bile danes zopet uprte v Marca Como in Cyrila Despresa. Coma je začel prvi, a ga je Despres kmalu ujel, nakar sta pred prvo kontrolno točko oba zgrešila zavoj. Na prvi kontrolni točki je Despres že prehitel Como za 58 sekund in nato s prednostjo minute in 41 sekund prvi pripeljal do cilja. Ogromno časa je z dvema postankoma zaradi tehničnih težav izgubil Frans Verhoeven na Shercu in dan končal na 83. mestu.

V sipinah so začasno obstali tudi Joan Barreda Bort s Husqvarno, Alain Duclos z Aprilio in David Casteu z Yamaho. Španec Barreda je s hitro vožnjo nadoknadil zamujeno in danes dosegel tretje mesto. V skupnem seštevku petih etap vodi Despres pred Como (oba KTM) Rodriguesom (Yamaha), Lopezom (Aprilia) in Goncalvesom s Husqvarno. Štiri različne znamke v prvi peterici!

Po začetku starta avtomobilistov je kazalo, da je Al-Attiyah ponovno v igri za zmago, a se nato zaradi pregrevanja motorja večkrat ustavil. Kriva je bila odvita rezervna guma na Hummerju, ki je poškodovala vodno črpalko. Tako sta s Cruzom končala šele na enajstem mestu, etapna zmaga pa je šla v roke Poljsko-Belgijski  navezi Holowczyc-Fortin v Miniju pred šoferjema Gordonom (Hummer) in Peterhanslom (Mini).



Rezultati

5. etapa: Chilecito – Fiambala
1. Despres    KTM    02:08:33
2. Coma    KTM    02:30:14
3. Barreda Bort    Husqvarna    02:41:15
4. Svitko    KTM    02:42:28
5. Viladoms    KTM    02:42:50
6. Ullevalseter    KTM    02:43:14
7. Faria    KTM    02:43:24
8. Farres Guell    KTM    02:47:22
9. Lopez    Aprilia    02:47:43
10. Goncalves    Husqvarna    02:48:04

34. Stanovnik    KTM    03:11:16

Skupna razvrstitev po 5. etapi
1. Despres    KTM    14:19:00
2. Coma    KTM    13:28:51
3. Rodrigues    Yamaha    15:06:56
4. Lopez    Aprilia    15:08:00
5. Goncalves    Husqvarna    15:13:47
6. Viladoms    KTM    14:17:17
7. Casteu    Yamaha    15:17:58
8. Pedrero Garcia    KTM    15:18:04
9. Farres Guell    KTM    15:22:13
10. Svitko    KTM    15:26:26

23. Stanovnik    KTM    16:31:17

4. etapa: Stanovnik zasedel 28. mesto

Objavljeno : 05.01.2012 00:58:01
Stanovnik je s 37 minutami zaostanka za vodilnim v cilj pripeljal z 28. najhitrejšim časom.
Današnjo etapo med San Juanom in Chilecitom sta sestavljala 424 kilometrov dolg transfer in do danes najdaljša in v prvem delu izredno hitra časovna preizkušnja, dolga 326 kilometrov. Miran Stanovnik je dosegel 28. etapno mesto in se s skoraj uro in pol zaostanka za vodilnim umestil na 24. mesto v skupni razvrstitvi.



»Danes smo spet prevozili 750 kilometrov in čeprav je od tega le 326 kilometrov hitrostne preizkušnje, je tudi transfer zelo pomemben. Vstajamo ob četrti uri zjutraj, čez dan pa temperatura ne pade pod 35 stopinj Celzija v senci. Zamenjali smo prednje vilice in zdaj gre motocikel bistveno bolje kot prej,« o dogajanju v Argentini pove Miran. Na vprašanje, zakaj je včeraj pridobil toliko mest, pa pravi, da je »veliko voznikov, med njimi tudi Ullevalseter in Duclos, zgrešilo kontrolne točke in se zdaj zaradi tega kar precej sekirajo. Ampak enostavno ni pomembna le hitra vožnja, temveč je treba tudi spremljati, kje pelješ. Vsakemu se lahko zgodi. Meni sta se danes na KTM-u odvila dva vijaka za navigacijsko napravo in mi je padla po tleh, zato sem izgubil pet, šest minut. To sodi zraven, danes se je zgodilo meni, jutri se bo nekomu drugemu.«

Po njegovih besedah zaradi novega sistema kaznovanja še ne prihaja do menjav agregatov, kar je bila prejšnja leta pogostejša praksa: »Verjetno bodo vsi počakali vsaj do polovice dirke.« S svojim tempom, za 15 odstotkov višjim od lanskega, je zadovoljen. In kako so se obnesle fizične priprave na dirko? »Forma se te dni vzpenja in upam, da bo vse tako kot smo načrtovali. Smo pa zagotovo že vsi po malem načeti, s tem Dakarjem ni hec.«



Dan je zaznamovala odlična vožnja obeh članov tovarniške KTM ekipe, Marca Coma in Cyrila Despresa. Etapo je najhitreje prevozil Coma, 2 minuti in 2 sekundi za njim je Despres, tretje uvrščeni Verhoeven (vozi motocikel znamke Sherco) pa je zaostal 8 minut in 26 sekund. Zaradi včerajšnje navigacijske pomote v vodstvu še vedno ostaja Despres z 8 minutami in desetimi sekundami prednosti pred Como; tretji je Portugalec Rodrigues z Yamaho in več kot 26 minutami zaostanka.

Med avtomobilisti je bila za obe ekipi v Hummerjih četrta etapa sila neuspešna. Gordon je po več nezgodah v prvem delu etape izgubil več kot 18 minut, medtem ko se je Al-Attiyah s težavami gigantskega ameriškega terenskega vozila ukvarjal kar debelih 25 minut le 40 kilometrov pred ciljem. Najhitrejši voznik avtomobila je bil tako danes Stephane Peterhansel v Miniju.

foto: Maindru



Rezultati
4. etapa: San Juan – Chilecito
1. Coma    KTM    04:16:43
2. Despres    KTM    04:18:45
3. Verhoeven    Sherco    04:25:09
4. Rodrigues    Yamaha    04:25:44
5. Goncalves    Husqvarna    04:28:01
6. Pedrero Garcia    KTM    04:28:03
7. Duclos    Aprilia    04:30:03
8. Svitko    KTM    04:30:25
9. Lopez    Aprilia    04:30:58
10. Casteu    Yamaha    04:32:09

28. Stanovnik    KTM    04:53:43

Skupna razvrstitev po 4. etapi
1. Despres    KTM    11:50:27
2. Coma    KTM    11:58:37
3. Rodrigues    Yamaha    12:17:15
4. Lopez    Aprilia    12:20:17
5. Casteu    Yamaha    12:21:04
6. Goncalves    Husqvarna    12:25:43
7. Verhoeven    Sherco    12:28:15
8. Pedrero Garcia    KTM    12:28:46
9. Viladoms    KTM    12:34:27
10. Farres Guell    KTM    12:34:51

24. Stanovnik    KTM    13:20:01

3. etapa: Stanovnik kljub okvari vzmetenja izboljšal skupno uvrstitev

Objavljeno : 03.01.2012 22:36:29
Kljub okvari prednjih vilic na dirkalniku je Stanovnik privozil 29. etapno mesto in izboljšal uvrstitev v skupnem seštevku.
Po izredno hitri drugi etapi je motocikliste med San Rafaleom in San Juanom pričakala tehnično zelo zahtevna etapa s 561 kilometri skupne dolžine ter 270 kilometri hitrostne preizkušnje. Slovenski dirkač Miran Stanovnik je na črno-rdečem KTM-u 450 Rally Replica dan pričel zelo obetavno, dokler niso odpovedale prednje vilice. Iz previdnosti je zmanjšal tempo, a kljub temu pristal na 29. mestu ter se na lestvici skupne razvrstitve zavihtel dve mesti višje, na 24. mesto.



»Včeraj smo na KTM-u nastavili vzmetenje in postal je lepše vodljiv, tako da sem bil po startu zelo zadovoljen z vožnjo. Potem pa se je po prvi kontrolni točki, kjer smo dolivali gorivo, kot kaže nekaj pokvarilo v prednjem vzmetenju. Motor ni bil več vozen in imel sem vsaj deset res lepih priložnosti za padec, a sem na srečo izkoristil le eno,« je pozitivno razpoložen tretjo etapo komentiral Stanovnik. »Triindvajset kilometrov sem vozil po rečni strugi z velikimi skalami skorajda v trial stilu in to s praktično neuporabnim vzmetenjem. Zame je bila to kar krvava etapa in zelo sem vesel, da sem končal v enem kosu. Padel sem ravno na najbolj mehkem delu etape, tako da sem brez poškodb. Zdaj bomo po nasvetu mehanikov iz podjetja WP, ki izdeluje vzmetenje za KTM, zamenjali prednje vilice,« je povedal edini slovenski predstavnik na južnoameriškem reliju. Na vprašanje, kako bi ocenil težavnost letošnjega Dakarja, pa je odgovoril: »Če sodim po prvih treh etapah, bo težji. Čeprav današnja etapa ni bila zelo dolga, je bila res izjemno težka. Če nisi res maksimalno pripravljen, take preizkušnje ne moreš odpeljati brez premora.«



Kljub odtrganemu nohtu na mezincu levice, pokvarjenemu kompasu in zlomljeni stopalki zadnje zavore je bil s časom 3:48:38 najhitrejši Francoz Cyril Despres (KTM), skoraj devet minut počasnejša pa sta bila z le dvema sekundama razlike Verhoeven (Sherco) in Goncalves (Husqvarna). Ob komaj sedmem mestu Marca Come, ki je naredil navigacijsko napako in naredil 12 kilometrov preveč, je Despres prevzel vodstvo v skupnem seštevku, kjer zdaj vodi z 10-minutno prednostjo pred lanskoletnim zmagovalcem Como in Davidom Castojem z Yamaho.

Med avtomobilisti je bila danes najuspešnejša špansko-francoska naveza (Roma – Perin) pred ekipama Holowczyc – Fortin (oba Mini) in Al-Attiyah – Cruze (Hummer). Po treh etapah tako vodi danes drugouvrščena ekipa, sledita pa jima Američana Gordon in Campbell (Hummer) z manj kot minuto zaostanka ter De Villers in Von Zitzewitz (Toyota) z minuto in štiridesetimi sekundami zaostanka.

foto: Maindru



Rezultati – motociklisti
3. etapa: San Rafael - San Juan
1. Despres    KTM    03:48:38
2. Verhoeven    Sherco    03:57:15
3. Goncalves    Husqvarna    03:57:17
4. Rodriguez    Yamaha    03:58:41
5. Duclos    Aprilia    03:59:50
6. Casteu    Yamaha    04:00:20
7. Coma    KTM    04:01:42
8. Lopez    Aprilia    04:06:37
9. Farres Guell    KTM    04:06:57
10. Ullevalseter    KTM    04:07:10
...
29. Stanovnik    KTM    04:21:32

Trenutna razvrstitev po treh etapah
1. Despres    KTM    07:31:42
2. Coma    KTM    07:41:54
3. Casteu    Yamaha    07:48:58
4. Lopez    Aprilia    07:49:19
5. Rodrigues    Yamaha    07:51:31
6. Duclos    Aprilia    07:52:29
7. Goncalves    Husqvarna    07:57:42
8. Ullevalseter    KTM    07:58:00
9. Pizzolito    Honda    07:59:03
10. Viladoms    KTM    08:00:08
...
24. Stanovnik    KTM    08:26:18

2. etapa: 25. mesto na zelo hitri preizkušnji

Objavljeno : 02.01.2012 22:17:12
Druga etapa postregla z 295-kilometrsko hitrostno preizkušnjo. Stanovnik končal na 25. mestu in v skupnem seštevku napredoval na 26. mesto.
Motociklisti so na drugi etapi Dakarja 2012 morali prevoziti 782 kilometrov, od tega jim je bil čas merjen na 295 kilometrih. Miran Stanovnik (KTM) je v cilj izredno hitre preizkušnje pripeljal v treh urah in 28 minutah, kar je bilo dovolj za 25. mesto in dvig na 26. mesto v skupni razvrstitvi po dveh etapah.

foto: Maindru

»Od začetka sem vozil čisto na polno, kolikor hitro je motor pač lahko šel. Etapa je že vsebovala nekaj navigacijski trikov ter suhih strug in črnega peska, v katerem je kar težko obvladati motocikel. Prvih 150 kilometrov je števec večino časa kazal hitrost nad 140 kilometri na uro, kar pomeni neprestano polno odprt plin. Desna roka ni počivala niti sekunde,« je za 450-kubične agregate zelo naporno etapo komentiral Miran, glede uvrstitve na 25. mesto pa je še dodal, da »so ta mesta sicer pomembna, a z uvrstitvami na prvi in drugi etapi se ni treba preveč obremenjevati. Meni je pomembno, da sem v igri in relativno blizu tistih tekmovalcev, za katere vem, da znajo dirko odpeljati do konca. Zaenkrat sem zadovoljen.«


Vsem, ki ste dogajanje danes spremljali na uradni strani dirke, Miran še sporoča, da je prevozil vse kontrolne točke, saj je bilo danes s spletne strani www.dakar.com razvidno, da je zgrešil 2. kontrolno točko. Na koncu telefonskega javljanja iz San Rafaela pa je dobro razpoložen Lisjak opisal še dogodek na bencinski črpalki: oba s črpalkarjem ob dolivanju nista bila pozorna na posodo za gorivo in preden je Miran začutil hlad na desni nogi, je bilo v škornju že nekaj decilitrov bencina.

Med motociklisti se je danes najbolje izkazal lanskoletni zmagovalec Marc Coma na KTM-u pred moštvenim kolegom in obenem največjim rivalom Cyrilom Desprejem. Odličen nastop je uspel manj znanemu dirkaču Joanu Barredi Bortu s Husqvarno, ki je končal na tretjem mestu. V razredu avtomobilov se je po včerajšnji težavi z motorjem izkazal lanskoletni zmagovalec Al-Attiyah (Hummer) z manj kot minuto prednosti pred Peterhanslom v Miniju. V skupni razvrstitvi še vedno vodi Peterhansel pred Gordonom (Hummer) in Holowczycem (Mini).



Rezultati

2. etapa – Santa Rosa de la Pampa – San Rafael
1. Coma    KTM    3:07:21
2. Despres    KTM    3:08:39
3. Barreda Bort    Husqvarna    3:10:05
4. Lopez    Aprilia    3:10:05
5. Przygonski    KTM    3:11:38
6. Casteu    Yamaha    3:14:35
7. Ullevalseter    KTM    3:16:32
8. Pizzolito    Honda    3:16:46
9. Duclos    Aprilia    3:16:48
10. Pedrero Garcia    KTM    3:16:56

25. Stanovnik    KTM    3:28:00

Skupna razvrstitev po 2. etapi
1. Coma    KTM    3:40:12
2. Lopez    Aprilia    3:42:42
3. Despres    KTM    3:43:04
4. Przygonski    KTM    3:45:04
5. Barreda Bort    Husqvarna    3:48:28
6. Casteu    Yamaha    3:48:38
7. Pizzolito    Honda    3:49:50
8. Ullevalseter    KTM    3:50:50
9. Pedrero Garcia    KTM    3:51:57
10. Viladoms    KTM    3:52:22

26. Stanovnik    KTM    4:04:46

1. etapa: Stanovnik zasedel 29. mesto

Objavljeno : 01.01.2012 23:21:55
Prva 820-kilometrska etapa med Mar del Plato in Santa Roso je vključevala 57-kilometrsko hitrostno preizkušnjo. Stanovnik je na časovni preizkušnji osvojil podobno uvrstitev kot lani. Dirko je že v uvodu zaznamovala smrtna žrtev med motociklisti.
Slovenski motociklist je v Južni Ameriki na prvi 820 kilometrov dolgi etapi 57-kilometrsko hitrostno preizkušnjo po plažah ob atlantskem oceanu odpeljal v 18 minutah, za vodilnim zaostal 2 minuti in 23 sekund in tako zasedel 29. mesto. Podobno je začel tudi lani, ko je prvi dan dvotedenskega relija zaključil na 30. mestu.



»Danes je bila etapa dolga preko 800 kilometrov, od tega je bilo le 57 kilometrov 'brzinca', bolj podobnega motokrosu kot reliju. Zelo hitro si lahko padel, če nisi bil dovolj pozoren. Zelo utrujajoča je bila tudi kasneje, saj je bilo ogromno kilometrov treba prevoziti po cesti. Tam imamo v navigacijski napravi vneseno omejitev hitrosti 120 kilometrov na uro in največ energije potrošiš prav za spremljanje hitrosti, saj prekoračitev pomeni kazenski pribitek. Motocikel deluje kot mora,« se iz Argentine javlja Miran in dodaja, da s strani organizatorja še niso dobili uradnega pojasnila smrtne nesreče domačina.



Etapno zmago si je privozil lani četrto uvrščeni Čilenec Francisco Lopez (Aprilia) pred lanskoletnim zmagovalcem Marcom Como (Španija, KTM) in domačinom Javierjem Pizzolitom na Hondi. Rezultati prve etape nakazujejo, da je bila odločitev organizatorja o omejitvi prostornine na 450 kubičnih centimetrov smotrna, saj je med prvo petnajsterico zelo pisana družba znamk motociklov: 6 KTM-ov, štiri Honde, dve Husqvarni ter po ena Aprilia, Yamaha in Sherco. Vendar prva etapa navadno ne pokaže prave slike pripravljenosti tekmovalcev, motociklov in njihovih etap, saj pravo dakarsko dirkanje z zahtevnejšo navigacijo udeležence čaka v prihodnjih dneh.

Argentinski mediji sicer poročajo o prvi smrtni žrtvi med motociklisti: tragično se je zaradi srčne kapi in posledično padca poškodoval domačin Jorge Martinez Boero. Kljub hitremu ukrepanju reševalcev in takojšnjemu helikopterskemu prevozu v bolnišnico v Mar del Plati mu niso mogli pomagati.

Med avtomobilisti odmeva slab začetek posadke Al-Attiyah – Cruz, saj je v motorju njunega Hummerja H3 tik pred ciljem hitrostne preizkušnje upadel tlak olja in do konca jima je pomagal kolega Robby Gordon, prav tako s Hummerjem.

foto: Maindru


Rezultati: Motociklisti – 1. etapa: Mar del Plata – Santa Rosa de la Pampa
1. LOPEZ (ČIL, APRILIA)        15:37
2. COMA (ŠPA, KTM)        15:46
3. PIZZOLITO (ARG, HONDA)    15:51
4. BARREDA BORT (ŠPA, HUSQVARNA)    15:51
5. SUNDERLAND (VB, HONDA)    16:03
6. CODY (ZDA, HONDA)        16:07
7. PRZYGONSKI (POL, KTM)    16:14
8. AUBERT (FRA, KTM)        16:18
9. GOUET (ČIL, HONDA)        16:31
10. FARIA (POR, KTM)        16:32
...
32. STANOVNIK (SLO, KTM)    18:00









Opravil neuradni 567-kilometrski test KTM-a

Objavljeno : 29.12.2011 19:42:17
Po 24 urah transporta vseh vrst je Miran nastanjen v Mar Del Plati.
Včeraj ob 8.00 zjutraj je Mirana Stanovnika na letališču Ezieza v Buenos Airesu pričakala Argentinska družina s slovenskimi koreninami Gaser-Puntar, nakar so se z avtomobilom odpeljali do 120 kilometrov oddaljenega mesta Zarate. Terenski avtomobil je bil tako poln, da je Miran celo pot prepotoval s 25-kilogramsko torbo med nogami. »Videti je bilo, kot bi delal jogo,« je komentiral Adrien Gaser. Družina je dopust načrtovala tako, da so Stanovniku omogočili prevoz do motocikla in uredili najem stanovanja tik ob mestu starta dirke. Tako so domačini kot že prejšnja leta zopet pokazali izjemno odprtost in gostoljubje.


V Zarati so se srečali z mehanikom in ostalimi tekmovalci, pripravili motocikle in ob 14.00 začeli skoraj 600-kilometrsko pot po natrpani cesti do Mar Del Plate, kjer bo prvi dan novega leta start relija Dakar. Organizator je sicer vsem tekmovalcem ponudil organiziran transport dirkalnih vozil, a izkušeni Puščavski lisjak se je rajši odločil, da bo šest ur, kolikor je trajala pot, izkoristil za preizkus motocikla.


Črno-rdeč KTM 450 Rally Replica je bil namreč tik pred odhodom čez Atlantik kompletno obnovljen, zato testna vožnja ni bila odveč. »Skupaj z letalskim prevozom Ljubljana – Frankfurt - Buenos Aires ter vožnjo z avtomobilom in motorjem sem na poti že štiriindvajset ur, tako da se bo počitek prilegel. Zelo sem vesel, da smo nastanjeni tako blizu starta, domačini so prav neverjetno prijazni,« se je Miran javil iz Južne Amerike.


Do starta dirke je nastanjen v hiši ob morju le sto metrov daleč od prizorišča jutrišnjega tehničnega pregleda dirkalnikov. 'Oborožil' se je s kartico argentinskega ponudnika mobilnega omrežja in na svoj Facebook profil (http://facebook.com/MiranStanovnik) naložil nekaj zanimivih fotografij. Zdaj ga čaka tehnični pregled, otvoritvena slovesnost in ostale priprave pred startom Dakarja 2012. Da bo start največjega relija na svetu zopet spektakularen, se ni bati, saj je v Buenos Aires nedavno prispel tudi stunter Chris Pfeiffer.














Stanovnik odlično pripravljen odhaja na njegov 15. reli Dakar

Objavljeno : 27.12.2011 16:12:35
Na današnji tiskovni konferenci na sedežu podjetja MDM v Črnučah je Miran Stanovnik pred odhodom v Južno Ameriko spregovoril pred predstavniki medijev. V torek, 27. decembra, se z brniškega letališča odpravlja na 15. vztrajnostni reli Dakar v njegovi karieri s ciljem izboljšati lansko uvrstitev na Dakarju 2011 in se prebiti med deset najboljših.
  • Odlično pripravljen je letošnjo sezono odpeljal kar 17 dirk in proti koncu leta težavnost treninga dvignil višje kot prejšnja leta.
  • Dirka Dakar se bo že četrtič odvijala v Južni Ameriki, tokrat s ciljem v Peruju.
  • V razredu motociklov prijavljenih 188 tekmovalcev, Stanovnikov dirkalnik bo nosil štartno številko 24.

V Buenos Aires se odpravlja pripravljen in motiviran kot še nikoli, saj je letošnjo sezono tekmoval na domačih crosscountry in enduro prvenstvih ter po skupno sedemnajstih odpeljanih dirkah zasedel drugo (crosscountry) in tretje (enduro) mesto v skupnem seštevku. Ker tik pred dirko ne želi tvegati poškodb, je v zadnjih dveh mesecih treninge z motociklom skoraj opustil.


Z osebnim trenerjem Rokom Svetkom iz fitnes centra Marko Mrak je v primerjavi s prejšnjimi leti težavnost treninga dvignil za približno četrtino. »Letos mi ob treninga prostih dnevih niti na misel ne pride, da bi se lotil česarkoli povezanega z aktivnim športom. Kakršnokoli dodatno naprezanje bi pomenilo, da za naslednji trening ne bi imel dovolj moči,« je naporne priprave na dirko komentiral Miran Stanovnik in dodal: »Zadnji in to zelo naporen trening v fitnesu imam načrtovan le nekaj ur preden se usedem na letalo. Naš načrt je, da se bom v najboljšo formo regeneriral peti dan dirke, torej 5. januarja. To pomeni, da bom imel dovolj moči vse do zadnjega dne dva tedna trajajoče dirke.«

Poleg treninga v fitnesu mu moč mišic s pomočjo blagih električnih impulzov pomaga izboljševati naprava Compex, švicarski brezžični stimulator, kakršnega uporablja tudi aktualni svetovni prvak v motokrosu, Italijan Antonio Cairoli. Fizičnim pripravam je zadnja dva meseca, kolikor mu je le dopuščal natrpan urnik, dodal še nekoliko drugačen način treninga z energetsko trenerko Jano Jan. »S pomočjo energetskih treningov v zame dveh zelo stresnih mesecih ostajam mirnejši. Opazil sem, da me ne stiska v prsih kot prejšnja leta in da se drugače odzivam na vsakodnevne stresne situacije, kot jih na primer doživljam v prometu. Vem, da veliko vrhunskih športnikov že trenira na tak ali podoben način in verjamem, da mi bo to koristilo na dirki,« je izrazil mnenje o celostnem načinu priprave na dirko.


V zadnjih mesecih je Mirana pot pogosto zanesla v Zreče, kjer z enim od njegovih sponzorjev, podjetjem Unior, razvijajo komplete ročnih orodij za motocikle. Podjetje išče kvalitetne povratne informacije s terena, zato bodo kot referenčno delavnico opremili Stanovnikovega stalnega mehanika, Nemca Kaiserja Thorstena. V trinajstih letih profesionalnega ukvarjanja z mehanično asistenco na Dakarju ni še nihče od njegovih varovancev dirke končal zaradi okvare na motociklu, zato se v Uniorju resnično veselijo sodelovanja.

Na Dakarju 2011 je v posameznih etapah dokazal, da je sposoben dirkati tudi v družbi petih najhitrejših, zato je njegov cilj uvrstitev v najboljšo deseterico, ki se mu že več let izmika. Svoje prednosti vidi v izkušenosti, odlični fizični pripravljenosti in sposobnosti orientacije v navigacijsko zahtevnih etapah. Tudi motocikel je dovolj konkurenčen, saj bodo letos prav vsi tekmovalci primorani voziti dirkalnike s prostornino 450 kubičnih centimetrov, posamezne menjave agregatov pa bo organizator kaznoval s časovnimi pribitki: »To se mi zdi pošteno, saj so nekateri na preteklih Dakarjih zamenjali tudi po sedem agregatov. Če bo enovaljnik na mojem KTM-u deloval kot prejšnja leta, ga verjetno sploh ne bom menjal in tako pridobil nekaj dodatnega časa,« pravi Miran. Edinega slovenskega predstavnika na dirki veseli, da ga letos čaka kar 14 zahtevnih etap, od tega dve maratonski – torej brez mehanične asistence med njima: »Težja ko bo dirka, večje možnosti imam za uresničitev ciljev!«

Osebna izkaznica: Miran Stanovnik


Rodil se je 1. avgusta 1964 v Ljubljani, z odličnim uspehom končal osnovno šolo in nadaljeval na Srednji strojni šoli in Fakulteti za strojništvo. Dvanajst let je treniral atletiko, nato pet let aktivno kolesaril, vmes pa občasno vozil motocikel. Na dirko Dakar se je prvič odpravil leta 1996, s skoraj povsem serijskim motociklom pripeljal do cilja na 46. mestu in si prislužil nagrado za 'fair-play'. V karieri je deset Dakarjev končal med petdeseterico, od tega se je štirikrat uvrstil med najboljših petnajst.

Uvrstitve na reliju Dakar


199646. mesto200333. mesto
199732. mesto200415. mesto
1998odstopil v 6. etapi200624. mesto
199944. mesto200713. mesto
2000odstopil v 13. etapi200913. mesto
200121. mesto2010odstopil v 3. etapi
2002odstopil v 13. etapi201111. mesto

Tehnični podatki: KTM 450 Rally Replica


Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajen.
Prostornina: 449,3 cm3.
Premer / gib valja: 97 / 60,8 mm.
Zagon: električni.
Menjalnik: petstopenjski.
Izpušni sistem: Akrapovič.
Okvir: cevni iz krom-molibdena.
Vzmetenje spredaj: obrnjene teleskopske vilice WP, 300 mm giba.
Vzmetenje zadaj: enojni blažilec WP, 310 mm giba.
Zavore: spredaj kolut Ø 300 mm, zadaj kolut Ø 240 mm.
Kolesa: spredaj 1,69x21'', zadaj 2,50x18''.
Višina sedeža: 980 mm.
Posoda za gorivo: 35 litrov.
Teža brez goriva: 145 kg.
Največja hitrost: pribl. 167 km/h.
Poraba goriva: 6 - 14l/100 km.
Cena: 36.000 EUR + 8.000 EUR za nadomestni agregat.