Stanovnik bo zopet nastopil na Dakarju

Objavljeno : 24.12.2010 08:43:51
Ljubljana - V poslovni stavbi podjetja MDM je cilje pred odhodom na že svoj 14. vzdržljivostni reli Dakar predstavil slovenski motociklist Miran Stanovnik.

'Puščavski lisjak' je uspel sanirati poškodbo, ki ga je prisilila k odstopu na zadnjem Dakarju in se tudi ob pomoči osebnega trenerja Marka Mraka odlično fizično pripraviti na Dakar 2011. Slednji bo na sporedu že 33. in tretjič zapored na ozemlju Južne Amerike oz. v Argentini in Čilu. Stanovnik se v teh težkih časih predobro zaveda dejstva, da svojih športnih ambicij ne bi mogel uresničiti brez izdatne finančne pomoči številnih sponzorjev. Tokrat mu bodo ob strani stali T-2, Akrapovič, Inotherm, Pluton gradnje, MDM, Henkel, Ekipa, Garmin ter številni manjši sponzorji, po zaslugi katerih bo ponovno lahko naskakoval deseterico najboljših na najtežjem vzdržljivostnem reliju na svetu.



Da bo naloga zanj še težja so poskrbeli organizatorji, ki so se odločili, da morajo vsi člani elitne skupine motoristov nastopiti na motorjih katerih delovna prostornina ne presega 450-ih kubičnih centimetrov. Stanovnik bo tako na reliju nastopil z motorjem znamke KTM 450 Rally Replica. Le dolgoletnemu dobremu sodelovanju s KTM-om se lahko zahvali, da je lahko kupil motor katerih je tovarna letos izdelala le 14. Stanovnik je spomladi tudi sodeloval pri testiranju in razvoju motorja. Nekoliko je tudi pripomogel k dejstvu, da je vseh 14 motorjev opremljenih z izpušnim sistemom po vsem svetu znanega slovenskega proizvajalca Akrapoviča.


Motor, ki ga je že pred meseci poslal v Argentino sicer ni mogel prav veliko preizkušati, a Stanovnik verjame, da mu bo dobro služil. Poleg motorja bodo imeli udeleženci relija veliko bolj zahtevno delo pri navigaciji. Tekmovalcem se bo sistem GPS vklopil šele v 400-metrskem radiju okrog kontrolne točke in ne v 3-kilometrskem kot je bilo to doslej. Stanovnik se tega ne boji saj sodi med najboljše 'navigatorje' na tovrstnih dirkah. Vsekakor pa se lahko pripeti, da bo tudi to vplivalo na razplet dirke.

Na startu relija v Južni Ameriki bodo zmagovalci obeh zadnjih relijev v vseh štirih kategorijah. Cyril Despres (2010) in Marc Coma (2009) sta največja favorita za zmago med motoristi. Carlos Sainz (2010) bo skušal ponoviti lansko zmago, a bo imel največje tekmece med sotekmovalci v ekipi Volkswagen. Za vrat mu bosta dihala Giniel De Villiers (2009) in Nasser Al Attiyah, ki je bil na zadnjem Dakarju drugi. Nevaren bo tudi Francoz Stephane Peterhansel, ki je doslej na Dakarju slavil že 55 etapnih zmag. Vozil bo BMW.



Stanovnik, ki sodi med najbolj izkušene udeležence relija je spregovoril tudi o tekmovalnih ciljih. ''Zelo vesel bi bil s tem, da dosežem cilj relija v dobrem stanju. Petnajsterica bi me rezultatsko zelo zadovoljila čeprav je velika želja uvrstitev v deseterico. Verjamem, da sem ob vseh izkušnjah, ki jih imam ter z nekaj športne sreče tega sposoben. Ne moti me niti dejstvo, da sem uvrščen v kategorijo najboljših,'' je dejal Stanovnik, ki je doslej kot amater nastopal v kategoriji maraton. ''Ne morem reči, da grem na dirko s skromnimi pričakovanji. Vsekakor se je bom lotil z veliko mero potrpežljivosti in občutka za tveganje,'' je zaključil Stanovnik. Reli se bo pričel 1. januarja v Buenos Airesu kjer bo 16. januarja tudi cilj dirke.

Že nekaj časa je tudi znano, da se po Dakarju 2011 slednji seli v drugo okolje. ''Mislim, da je že napočil čas, da se preselimo iz Argentine in Čila v drugo okolje. In to kljub temu, da je dirka v Južni Ameriki velik spektakel in se imamo dobro na dirki. Dirko je potrebno pripeljati nazaj h koreninam kar je lahko le Afrika,'' je zaključil Stanovnik.