Dakar 2015 »Z dvema maratonskima etapama in 1.024-kilometrsko etapo bo dirka zelo zahtevna«



Petdesetletni Miran Stanovnik še ni parkiral dirkalnega motocikla, saj, kot pravi sam, v dirkanju še vedno vidi izziv in motiv za trening. Na današnji tiskovni konferenci v Ljubljani je spregovoril o pripravah in pričakovanjih na svojem osemnajstem reliju Dakar, ki se bo med 4. in 17. januarjem odvijal v Argentini, Boliviji in Čilu.



Ljubljana, 18. december 2014. Čeprav francoski organizator vsako leto ponavlja zgodbo o še zahtevnejšem reliju, letos ne moremo mimo številk, ki take napovedi zelo konkretno potrjujejo: že na prvi etapi bodo motoristi prevozili 838 kilometrov, najdaljša hitrostna preizkušnja bo dolga kar 781 kilometrov (8. etapa), najdaljša etapa (predzadnja) pa bo dolga kar neverjetnih 1.024 kilometrov. Poleg tega bosta motoristom namesto ene servirane dve maratonski preizkušnji, kjer se bodo s terenom spopadali brez podpore mehanikov in ekipe. Trasa letošnjega Dakarja bo sicer šestič v zgodovini naredila zanko, kar pomeni, da bo cilj več kot 9.000 kilometrov dolge dirke v istem mestu kot štart – v argentinskem Buenos Airesu. »To nam precej zmanjša stroške transporta, zato tako traso pozdravljam,« je dejal Miran Stanovnik, ki se pri 50 letih odpravlja na svoj 18. štart relija Dakar. Prvič je dirkal leta 1996 in dirki izpustil le leta 2005 zaradi poškodbe hrbtenice ter leta 2008, ko so dirko zadnji hip odpovedali zaradi terorističnih groženj v Afriki.

Na tiskovni konferenci je spregovoril o svoji pripadnosti tovarniški ekipi KTM, s katero sodeluje skoraj dve desetletji. »Z Marcom Como sva dobra prijatelja, zato mu pomagam po svojih najboljših močeh. Ker imamo letos dve maratonski etapi, bo Marc Coma dvakrat vozil z mojimi gumami. Na maratonski etapah je namreč pomoč ekipe in mehanikov nedovoljena,« pove Stanovnik, ki je po uspešnem Dakarju 2014 letos blestel na prvi dirki svetovnega pokala v reliju – v Abu Dhabiju je zasedel peto mesto. Spregovoril je o novem članu tovarniške ekipe KTM, v Dubaju živečemu Britancu Samu Sunderlandu, ki je lani že dosegel etapno zmago s Hondo. »Ker živi na pragu puščave, je odličen v sipinah, zato je povsem možno, da bo Sunderland vozil povsem v vrhu. Celo Marc Coma, štirikratni zmagovalec Dakarja, ga je ocenil kot možnega kandidata za naslednjega zmagovalca,« ocenjuje možen razplet na vrhu razreda motoristov. »Honda ima sicer odličen dirkalnik in dobre voznike, a nima tako močne družine kot KTM s trinajstimi lovorikami v žepu.«

Miran bo januarja 2015 dirkal z enakim motorjem kot lansko leto, torej s prejšnjim modelom KTM-om 450 Rally Replica. »Seveda bi rajši vozil z novim dirkalnikom, katerega je KTM od lanskoletne premierne dirke še dodatno izboljšal, a stroška novega motocikla si preprosto nisem mogel privoščiti. Res pa je, da imam zaradi sodelovanja s tovarniško ekipo povsem enako vzmetenje, kolesa in gume.«

Na vprašanje, če bo dirkaško kariero tako kot dakarske legende Peterhansel, Roma in Despres morda nadaljeval na štirih kolesih, je odgovoril, da je dirkanje z avtomobilom najmanj trikrat dražje. »Z veliko racionalizacijo nam bo Dakar 2015 verjetno uspelo izpeljati s 65.000 evri, medtem ko se ta številka v avtomobilskem razredu prične pri najmanj 300.000 evrih. Dirkanje z avtomobilom na neprofesionalnem nivoju pa me ne zanima. Seveda pa želim, da bi nam v Sloveniji uspelo sestaviti eno profesionalno avtomobilsko ekipo.«

Ljubitelji Puščavskega lisjaka, relija in motošporta na splošno bodo veseli napovedi, da so z letošnjo sezono pričeli snemati dokumentarni film, ki naj bi bil nared proti koncu prihodnjega leta. Opisoval bo življenje Mirana Stanovnika, a ne bo orientiran le na samo dirkanje, temveč predvsem na njegovo nekoliko drugačno življenjsko pot. »Zlasti mladim bi rad dal pogum, da je mogoče živeti tudi na drugačen način, kot to počne večina. Želim, da je dokumentarni film družbeno koristen,« je še povedal Stanovnik, ki se v Argentino odpravlja 1. januarja 2015.

Dakar v številkah

  • 9.295 prevoženih kilometrov; od tega 4.752 kilometrov specialnih preizkušenj (velja za razred motoristov),
  • 665 tekmovalcev,
  • 414 dirkalnikov; od tega 164 motociklov, 48 štirikolesnikov (quad), 138 avtomobilov in 64 tovrnjakov,
  • dirkači prihajajo iz 53 različnih držav,
  • 3,9 milijona gledalcev v letu 2014 (2,5 mio v Argentini, 410.000 v Boliviji in milijon v Čilu),
  • ekonomski učinek v letu 2014: 150 milijonov dolarjev v Argentini, 62,3 milijona v Boliviji in 40 milijonov dolarjev v Čilu,
  • 78 milijonov ogledov strani www.dakar.com v času relija 2014,
  • več kot milijon všečkov na uradni Facebook strani.