Petdesetletni Miran Stanovnik še ni parkiral dirkalnega motocikla, saj, kot pravi sam, v dirkanju še vedno vidi izziv in motiv za trening. Na današnji tiskovni konferenci v Ljubljani je spregovoril o pripravah in pričakovanjih na svojem osemnajstem reliju Dakar, ki se bo med 4. in 17. januarjem odvijal v Argentini, Boliviji in Čilu.
Ljubljana, 18. december 2014. Čeprav francoski
organizator vsako leto ponavlja zgodbo o še zahtevnejšem reliju, letos ne moremo
mimo številk, ki take napovedi zelo konkretno potrjujejo: že na prvi etapi bodo
motoristi prevozili 838 kilometrov, najdaljša hitrostna preizkušnja bo dolga
kar 781 kilometrov (8. etapa), najdaljša etapa (predzadnja) pa bo dolga kar
neverjetnih 1.024 kilometrov. Poleg tega bosta motoristom namesto ene
servirane dve maratonski preizkušnji, kjer se bodo s terenom spopadali brez
podpore mehanikov in ekipe. Trasa letošnjega Dakarja bo sicer šestič v zgodovini
naredila zanko, kar pomeni, da bo cilj več kot 9.000 kilometrov dolge dirke v
istem mestu kot štart – v argentinskem Buenos Airesu. »To nam precej zmanjša
stroške transporta, zato tako traso pozdravljam,« je dejal Miran
Stanovnik, ki se pri 50 letih odpravlja na svoj 18. štart relija Dakar.
Prvič je dirkal leta 1996 in dirki izpustil le leta 2005 zaradi poškodbe
hrbtenice ter leta 2008, ko so dirko zadnji hip odpovedali zaradi terorističnih
groženj v Afriki.
Na tiskovni konferenci je spregovoril o svoji pripadnosti
tovarniški ekipi KTM, s katero sodeluje skoraj dve desetletji. »Z Marcom
Como sva dobra prijatelja, zato mu pomagam po svojih najboljših močeh. Ker
imamo letos dve maratonski etapi, bo Marc Coma dvakrat vozil z mojimi gumami.
Na maratonski etapah je namreč pomoč ekipe in mehanikov nedovoljena,« pove
Stanovnik, ki je po uspešnem Dakarju 2014 letos blestel na prvi dirki
svetovnega pokala v reliju – v Abu Dhabiju je zasedel peto mesto. Spregovoril
je o novem članu tovarniške ekipe KTM, v Dubaju živečemu Britancu Samu
Sunderlandu, ki je lani že dosegel etapno zmago s Hondo. »Ker živi na pragu
puščave, je odličen v sipinah, zato je povsem možno, da bo Sunderland vozil
povsem v vrhu. Celo Marc Coma, štirikratni zmagovalec Dakarja, ga je ocenil kot
možnega kandidata za naslednjega zmagovalca,« ocenjuje možen razplet na
vrhu razreda motoristov. »Honda ima sicer odličen dirkalnik in dobre
voznike, a nima tako močne družine kot KTM s trinajstimi lovorikami v žepu.«
Miran bo januarja 2015 dirkal z enakim motorjem kot lansko
leto, torej s prejšnjim modelom KTM-om 450 Rally Replica. »Seveda bi rajši
vozil z novim dirkalnikom, katerega je KTM od lanskoletne premierne dirke še
dodatno izboljšal, a stroška novega motocikla si preprosto nisem mogel
privoščiti. Res pa je, da imam zaradi sodelovanja s tovarniško ekipo povsem
enako vzmetenje, kolesa in gume.«
Na vprašanje, če bo dirkaško kariero tako kot dakarske
legende Peterhansel, Roma in Despres morda nadaljeval na štirih kolesih, je
odgovoril, da je dirkanje z avtomobilom najmanj trikrat dražje. »Z veliko
racionalizacijo nam bo Dakar 2015 verjetno uspelo izpeljati s 65.000 evri,
medtem ko se ta številka v avtomobilskem razredu prične pri najmanj 300.000
evrih. Dirkanje z avtomobilom na neprofesionalnem nivoju pa me ne zanima.
Seveda pa želim, da bi nam v Sloveniji uspelo sestaviti eno profesionalno
avtomobilsko ekipo.«
Ljubitelji Puščavskega lisjaka, relija in motošporta na
splošno bodo veseli napovedi, da so z letošnjo sezono pričeli snemati
dokumentarni film, ki naj bi bil nared proti koncu prihodnjega leta. Opisoval
bo življenje Mirana Stanovnika, a ne bo orientiran le na samo dirkanje, temveč
predvsem na njegovo nekoliko drugačno življenjsko pot. »Zlasti mladim bi rad
dal pogum, da je mogoče živeti tudi na drugačen način, kot to počne večina.
Želim, da je dokumentarni film družbeno koristen,« je še povedal Stanovnik,
ki se v Argentino odpravlja 1. januarja 2015.
Dakar v številkah
- 9.295 prevoženih kilometrov; od tega 4.752 kilometrov specialnih preizkušenj (velja za razred motoristov),
- 665 tekmovalcev,
- 414 dirkalnikov; od tega 164 motociklov, 48 štirikolesnikov (quad), 138 avtomobilov in 64 tovrnjakov,
- dirkači prihajajo iz 53 različnih držav,
- 3,9 milijona gledalcev v letu 2014 (2,5 mio v Argentini, 410.000 v Boliviji in milijon v Čilu),
- ekonomski učinek v letu 2014: 150 milijonov dolarjev v Argentini, 62,3 milijona v Boliviji in 40 milijonov dolarjev v Čilu,
- 78 milijonov ogledov strani www.dakar.com v času relija 2014,
- več kot milijon všečkov na uradni Facebook strani.