Stanovnik pred odhodom na Dakar 2014: »Želim uživati v težki dirki.«

Če je kdo pomislil, da bo Miran Stanovnik po dveh odstopih (enkrat zaradi padca pri visoki hitrosti in drugič zaradi okvare motorja) obupal nad dirkanjem preko najbolj neprijaznih terenov na planetu, ga ne pozna dovolj dobro. Za devetinštiridesetletnega Puščavskega lisjaka bo Dakar 2014 že sedemnajsti po vrsti in vse kaže, da mu je trasa pisana na kožo. Zaradi dirkanja po bolivijskih planotah na več kot 4.000 metrih nad morjem, zaradi močne udeležbe tovarniških ekip in zanimivih prestopov najboljših tekmovalcev utegne biti prihajajoči reli eden izmed zanimivejših v zadnjih letih.



Sedemnajstkrat! Koliko je dirkačev s tako bogato zgodovino udejstvovanja na tem reliju?

Ne vem natančno, a prav veliko jih res ni. Težko si je predstavljati, koliko odrekanj to zahteva in kakšen kupček denarja je bilo treba zbrati za vse te Dakarje.

Ali kdaj pomisliš, kaj mi je tega treba?

Niti slučajno. Potem bi verjetno že dolgo nazaj razmišljal, kdaj bom nehal dirkati. Tako pa komaj čakam vsak Dakar posebej, tudi ves ta pozitivni stres okrog priprav na dirko.

Na letošnjem puščavskem izzivu v Abu Dhabiju si končal na sedmem mestu, bil drugi v slovenskem Crosscountry prvenstvu med veterani, v državnem enduro prvenstvu osvojil prvo mesto in prejel plaketo za najboljšega voznika v omenjenih panogah. Vse te dirke so bile najbrž dober trening?

Rad bi bil še bolj 'navožen', ampak moramo se zavedati razmer za ta šport pri nas ter dejstva, da je treba v življenju početi še kaj drugega kot dirkati. Glede na vse to sem bil letos res kar precej na motorju, a vseeno veliko manj kot profesionalni dirkači, ki ves svoj čas lahko posvetijo treningu. Zato na začetku ne bom pretiraval, saj nas letos že prvi dan čaka 809 kilometrov dolga etapa, ki utegne kaznovati preveč zagnane. Pričakujem, da se bom po nekaj dnevih že dovolj 'ogrel', da bom lahko konkurenčen.

Ko so pred štirimi leti omejili prostornino motociklov na 450 kubičnih centimetrov, si dejal, da se ti zdi to pravilo krivično …

Še vedno mislim, da je ta omejitev bistveno podražila dirkanje. Konkurenca je pa res postala močnejša, saj so vstopili še druge ekipe, celo tovarniške. Vemo, da smo v preteklosti z enim agregatom odpeljali dva Dakarja, zdaj pa običajno za en Dakar potrebujemo dva agregata. Ampak če hočeš biti zraven, se je treba prilagajati odločitvam šefov.

Despres je prestopil k Yamahi, Honda je posvojila odlična Barredo in Goncalvesa, KTM s trikratnim zmagovalcem Como kot favoritom pa je razvil povsem nov dirkalnik. Kdo ima po tvojem mnenju največ možnosti za končno slavje?

Od štarta imajo vsi enake možnosti. Razlika se bo začela delati po polovici dirke, ko se bo pokazalo, ali bo treba menjati agregate ali ne. Razplet dirke bo precej odvisen od športne sreče in od jeklenih živcev tekmovalcev. Vemo, da je Despres že petkrat zmagal in da želi dokazati, da ni KTM tisti, ki je njega pripeljal do zmage, ampak obratno - da je on tisti, ki je KTM pripeljal do zmage. Pri HRC Hondi je kup vrhunskih tekmovalcev, ki pa se utegnejo kosati med seboj, zaradi česar lahko znotraj ekipe pride do trenj, ki jih ekipa z malo izkušnjami ne bo znala rešiti. Tu gre voda na mlin KTM-u z dolgo tradicijo. To je zmagovalna ekipa že dvanajst let, odlično znajo improvizirati. Poleg tega je KTM ogromna družina. Vanjo ne sodijo samo štirje tovarniški vozniki, ampak tudi mi, ki smo nekako poltovarniški vozniki in bomo po naših močeh KTM-u pomagali do zmage.



Na testiranju v Tuniziji si imel priložnost preizkusiti nov KTM-ov dirkalnik. Koliko je boljši od tvojega? Z novim bodo namreč dirkali le tovarniški dirkači.

Menim, da se bo ta razlika pokazala takrat, ko bomo utrujeni. Nov motor z vbrizgom goriva ima lepšo krivuljo moči in bolj kontroliran navor. Ni tako brutalen kot motor z uplinjačem. Zelo dober dirkalnik. V Tuniziji smo ga zelo temeljito testirali, ampak vseeno lahko pride do kakšne nepričakovane napake. Kljub temu, da je KTM poizkušal vse take majhne možnosti za napake izključiti z dvojnim sistemom elektronskega vbrizga, z dvojnimi črpalkami za gorivo. Poleg tega je novi KTM 450 Rally lažji in spredaj za kar petnajst centimetrov ožji.

Kaj pričakuješ od dirke?

Moja največja želja je uživati v dirki. To pomeni biti sproščen in hiter. Ko na etapi res uživam, mi ni treba nestrpno čakati na razglasitev rezultatov na oglasni deski, ampak že sam dobro vem, da sem visoko uvrščen. Poleg tega si želim težkih in dolgih etap. V Boliviji bomo dirkali in spali na več kot 4.000 metrih nad morjem in to brez mehanične asistence. Tam se bo pokazalo, iz kakšnega testa smo.