Dakar 2011

Objavljeno : 25.01.2011 08:56:18
Ljubljana – Že dober teden je odkar se je zaključil letošnji vzdržljivostni reli Dakar. Miran Stanovnik, ki je v svojem 14. nastopu z 11. mestom dosegel svojo najboljšo uvrstitev v skupnem seštevku v karieri, je za bralce spletne strani zapisal svoje razmišljanje o tem kako današnji čas vpliva na reli, ki se vse bolj oddaljuje od tistega kar je slednji nekoč bil.

Kaj je novega prinesel Dakar 2011?

Na prvi pogled skoraj nič, če pa zadeve malo bolj natančno pogledamo, pa vidimo, da je novosti veliko.

Dirka je v določenih trenutkih izgubila lastnosti maratonskega relija in dobila značilnosti dirk, ki jim pravimo baja in so značilne za Ameriko. To pomeni hitre, relativno dolge, vendar ne predolge dirke z malo ali nič navigacije. To večkrat pomeni tudi večje varnostno tveganje za tekmovalce, ker tudi tehnično slabšim tekmovalcem omogoča uvrščanje na višje pozicije in s tem večje apetite po končni uvrstitvi. Istočasno pa postavlja v slabši položaj boljše voznike elite, kateri imamo šibkejše motocikle in običajno več tehničnega znanja. V taki situaciji hote ali nehote pride do večjih tveganj na obeh straneh. Tretja kategorija pa so vozniki elite, ki so bili eno leto odsotni in so lahko dirkali brez omejitev in so se tako z zmogljivejšo tehniko uvrščali zelo visoko. Tekmovalci z daljšim stažem smo se v takem primeru prisiljeni prilagoditi novim razmeram, čeprav smo nerazumno in nepravično prikrajšani. Kot pa kaže se bo to nesorazmerje v letošnjem letu vsaj nekoliko uredilo, saj FIM pospešeno dela na urejanju predpisov, da se bo svetovni pokal odvijal le v kategoriji do 450 kubičnih centimetrov. Abu Dhabi naj bi bila prva dirka, ki bo organizirana po novih pravilih. Glede na to, da Dakar poteka že nekaj let izven črne Afrike, je karavana privabila tudi zelo hitre in ambiciozne lokalne voznike, ki jih včasih prevelika želja oddalji od dobrega rezultata. Kateremu od njih pa le uspe narediti dirko včasih še bolj vratolomno.

Foto: Maindru

Foto: Črt Slavec

Dirka v zadnjih letih prinaša tudi nove marketinške pristope, saj je zaradi bližine civilizacije to lažje izvedljivo. Tako se dnevno v taborih izvajajo promocije pijač, lokalnih značilnosti, dobrodelnih aktivnosti itd, ki jih izvajajo izzivalno oblečene lepotice. Za vse to v Afriki ni bilo možnosti saj so bile razmere popolnoma drugačne in so tam "preživeli" le najmočnejši, kamor pa zadnje omenjenih in spoštovanih oseb ne moremo prištevati. Danes na dirki za prehrano skrbi svetovno znana korporacija, ki se ukvarja s keteringom, v Afriki pa so hrano sproti kuhali naši kuharji, delili pa so nam jo ljudje, ki so zjutraj sodelovali pri štartnih aktivnostih, nas kasneje prehiteli z letali in zvečer opravili najmanj še eno od funkcij. Vsi smo jedli na tleh in ne pri mizah pod jeklenimi konstrukcijami ali v hotelih v okolici. Tako smo se res postali ena velika družina z visoko razvitim čutom za človeške vrednote. Danes se na večerjo in počitek nekateri tekmovalci odpeljejo s helikopterjem. Le sprašujemo se lahko koliko časa bo dakarski duh, ki je bil ustvarjen v Afriki z idejo pokojnega Tieryja Sabina še zdržal v bitki z željo po čim večjem zaslužku. Verjamem, da inercija pojenjuje.

Foto:Maindru

Sicer je pa dirka v tekmovalnem smislu napredovala in konkurenca v vrhu je vsako leto hujša. Kot sem omenil prihajajo novi hitri tekmovalci, starejši se še nočemo umakniti in hočemo dokazati, da se morajo mlajši od nas še kaj naučiti, poleg tega pa organizator še dodatno poskrbi, da je dirka na trenutke še bolj zanimiva, saj sprejme kako povsem nerazumljivo odločitev. Že vrabci na strehi čivkajo, da je Dakar blagovna znamka s katero se da veliko zaslužiti. Seveda, če si nosilec pravic ali organizator. Kot sem že omenil je afriški Dakar z veliko inercije prilomastil v Argentino. Argentinska in čilska država je v tem videla veliko priložnost zaslužka in promocije. Vložili so veliko sredstev in energije in zato tudi veliko zaslužili. Sedaj hočejo dirko Brazilci, Argentinci je pa ne dajo. Tudi Paragvaj in Peru bi je bil rad deležen. Poteka res ena prikrita dakarska vojna za pridobitev organizacije naslednje dirke. Dodatni argument zato, da Brazilija odpade je tvegano stanje zaradi morebitnih poplav, ki so tam v tem času zelo verjetne. Tako odpade tudi Paragvaj, ki bi ga samo prečkali. Ostane najverjetnejši scenarij, da bo se bo Dakar 2012 začel v Argentinskem mondenem obmorskem letovišču Mar Del Plata in se preko Čila raztegnil v Peru. Verjetno do mesta Lima, kar bi bilo logistično najbolj sprejemljivo. Seveda je pa Januar 2012 še relativno daleč in moramo počakati na uradno objavo ASO ja, ki dirko organizira. Pustimo se presenetiti.

Foto: Črt Slavec

Ob tej priložnosti si bom dovolil še to, da se iskreno zahvalim res vsem, ki ste mi v našem skupnem projektu pomagali, kot pokrovitelji, dobrotniki, prijatelji, navijači skratka vsem, ki ste spremljali letošnji Dakar, stiskali pesti, navijali na svoj način. Ne smem pozabiti mojih najbližjih in najdražjih, ki me podpirajo tudi takrat, ko ne cvetijo le rože. Posebna zahvala in izraz spoštovanja pa gre nepogrešljivemu Rajku, ki je na prijateljsko profesionalni ravni poskrbel, da ste bili deležni Dakarja 2011 tudi vi, dragi bralci spletnih strani.

Srečno!

Miran