Miran Stanovnik: »Na štartu Dakarja 2016 me ne bo«

V času, ko se oči ljubiteljev hitrega motociklizma obračajo proti Buenos Airesu, kjer bo 2. januarja start 37-tega relija Dakar, je Miran Stanovnik, 18-kratni udeleženec te dirke, dokončno potrdil, da ga na tokratni dirki ne bo. S puščavskim lisjakom smo se pogovarjali o razlogih za takšno odločitev, o siceršnji psihofizični pripravljenosti in o njegovih napovedih za prihajajoči reli.




Po devetnajstih letih vas ne bo na štartu relija Dakar. Zakaj?

Ja, res je. Ravno pretekli konec tedna, 19. in 20. novembra, so v francoskem pristanišču Le Havre nalagali dirkalnike na ladjo za Argentino. Razlogov, da mojega motocikla ni tam je več, glavni pa je finančne narave. Zaradi spremembe trase je sodelovanje odpovedal pokrovitelj, kateremu je ključni trg ravno Peru. V dirkaškem proračunu je zazevala vsaj trideset tisoč evrov težka luknja, katere v tako hitrem času nisem mogel zapolniti. Glede na zdajšnjo zaposlitev preprosto nimam časa za izpolnjevanje sponzorskih obveznosti. Tukaj ni težava le tistih štirinajst dni, kolikor traja dirka, ampak vse, kar sponzorstva potegnejo za seboj. In to je drugi vzrok, zakaj ne bom dirkal – primanjkuje mi časa. Pa še nekaj je: če dirke nimaš tako ali drugače pokrite, glava ni dovolj sproščena. Dovolj je, če ti misli uidejo le za sekundo.

Odločitev je torej padla v zadnjem trenutku. Ste fizično sicer dovolj pripravljeni?

Absolutno. Letos smo se s kolegi dodatno pripravljali na dirko International Six Days Enduro na Slovaškem, katero smo s prvo slovensko enduro reprezentanco tudi uspešno končali. Poleg tega sem kot vsa leta tekmoval v državnem prvenstvu v panogi Crosscountry in v kategoriji Veterani 50 osvojil naslov prvaka. Treniram vedno, v vsakem primeru. To je moj življenjski slog in ta aktivnost mi pomaga, da v tem norem delovnem ritmu ostajam osredotočen na meni pomembne stvari.

Kakšen bo Dakar brez Peruja?

Črtanje Peruja za Dakar gotovo pomeni izgubo. Reli bo ostal še brez tistega malo pravih sipin, brez puščave Atacama. Kar ne pomeni, da bo dirka lahka, prej nasprotno. Bo pa manj romantična, še dlje od afriškega originala in še bližje nori enduro dirki. Dirkače čaka vožnja na visoki nadmorski višini po Boliviji, kjer smo imeli zadnji dve leti obakrat slabo vreme z nizkimi temperaturami in povem vam, da je to precej težka izkušnja.

Letos je dirkaško čelado čelado na klin obesil legenda tega športa, petkratni zmagovalec Marc Coma. Kaj to pomeni za razred motociklistov? Ima tovarniška ekipa Honde zdaj kaj več možnosti za končno zmago?

Ja, z odhodom Come je dirka izgubila najbolj izkušenega dirkača na motorju. Zdaj je kar naenkrat pet, celo sedem kandidatov za končno zmago in tovarniška ekipa Honde se z Barredom, Goncalvesom in Metgejem zagotovo nadeja zmage. Ampak KTM ima spet številčnejšo vojsko. Toby Price, Jordi Viladoms, Matthias Walkner, Sam Sunderland so vsi vrhunski dirkači, poleg njih je tovarniško ekipo ustanovila še sestrska Husqvarna z dirkačema Rubenom Fariom in Pablom Quantanillom. Zanimivo bo opazovati, kako se bo na KTM-u obnesla Laia Sanz. Dirka bo gotovo napeta, odločale bodo navigacijske napake, tehnične okvare, žal verjetno tudi padci.

Kakšne možnosti ima Simon Marčič, ki se odpravlja na svoj drugi Dakar?

Verjamem, da ga je lanskoletna poškodba naučila, da dirka ne traja tri, ampak štirinajst dni. S Simonom se pogosto slišiva, pomagal sem mu pri dobavi nekih delov za motor. Srčno želim, da bo na cilju tudi ob moji odsotnosti vihrala slovenska zastava.

Kako se boste počutili 3. januarja 2016, ko vas po toliko letih ne bo na štartu relija?

Ker bo to nedelja, bom verjetno čas preživel z družino, zvečer pa bom zagotovo spremljal dirko. Vsaka odločitev je za nekaj dobra, zato sem tudi svojo odsotnost na reliju že sprejel, najbolj pa me je osrečil moj najbolj zvest navijač, sin Martin. Ko sem mu povedal, da ne grem dirkat in ga vprašal, če bo kaj žalosten, ker ne bo mogel navijati, je rekel 'nič hudega, se bova pa po postelji valjala in žgečkala'. Konec debate. A je lahko kaj lepšega?

Ali lahko govorimo o koncu dirkaške kariere?

Ne, nikakor. Dirkati ne bom nehal. Vse kaže, da bom konec aprila dirkal na Puščavskem izzivu v Abu Dabiju, poleg tega pa bom odpeljal državno prvenstvo crosscountry, enduro in še kakšno dirko v Avstriji. Dirke so moj ventil za sprostitev.

zapisal: Matevž Hribar
foto: Črt Slavec

*** Sledi Miranu Stanovniku na svetovnem spletu! ***